Allente ny tjänsteleverantör hos Övik Energi

Allente ny tjänsteleverantör hos Övik Energi

Den nordiska tv-distributören Allente, sammanslagningen av Viasat och Canal Digital, lanserar idag ett nytt tv- och bredbandssamarbete med Övik Energi. Allente kommer nu att leverera tv och bredband till Övik Energis kunder, och även kunna erbjuda bredband till sina befintliga parabol-tv-kunder. Det innebär att ännu fler kunder kan ta del av både bredband, tv och streaming över det framtidssäkra fibernätet.

”Vi är glada att kunna bidra till ökad valfrihet för kommunens invånare med ett komplett utbud av bredband, tv och streaming till både nya och befintliga kunder. Vi värdesätter samarbeten med de öppna fibernäten eftersom vi vet att kombinationen av snabbt och stabilt bredband och en pålitlig tv- och streamingtjänst är något som uppskattas av många”, säger Leo Safford, nordisk produkt- och affärschef för Connectivity hos Allente.

”Vi hälsar Allente välkomna i vårt lokala öppna fibernät. Genom detta samarbete kan vi erbjuda både bredband, tv och streaming i den kombination som fungerar bäst för kunden”, säger Maria Olsson, tjänsteleverantörsansvarig hos Övik Energi.

Om Allente

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv-lösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till över en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.

Om Övik Energi

Övik Energi är ett kommunägt energibolag. Verksamheten har en historia som går tillbaka till slutet av 1800-talet, och sysselsätter idag ca 130 personer. Förutom produktion och distribution av el, fjärrvärme och fjärrkyla erbjuder man bredband via fibernät. Övik Energi levererar en trygg och modern plattform som underlättar för kunder och samhälle att utvecklas i positiv riktning.

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige erbjuder man även bredbandslösningar, utan tv-paket. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.