Elgiganten satsar på företag tillsammans med Allente

Elgiganten satsar på företag tillsammans med Allente

När nordiska elektronikhandelsjätten Elgiganten väljer att satsa på företagskunder, är tv-distributören Allente en viktig partner. Genom Elgiganten ska företag kunna abonnera på olika tv-paket från Allente, och så ta del av ett brett utbud av nyheter och underhållning via Allentes digitala tv-lösningar.

Partnerskapet riktar sig främst till små och mellanstora företag, och omfattar både Sverige, Norge, Danmark och Finland.

”Allente har en snabbt växande företagsverksamhet, och tack vare samarbetet med en stor nordisk spelare som Elgiganten kan nu ännu fler företag ta del av vårt breda utbud av sport, nyheter och underhållning. Detta är också första gången våra produkter säljs digitalt genom andra kanaler än våra egna, så man kan säga att det är premiär för denna typ av partnerskap för Allente. Vi är mycket glada över att det är just Elgiganten som är med oss på den resan”, säger Roger von Zernichow, B2B-direktör på Allente.

”Elgiganten tar en allt starkare position på den nordiska företagsmarknaden. Samarbetet med Allente möjliggör mer relevanta erbjudanden, både för publik visning i hotell- och restaurangbranschen, och för företag som vill kunna erbjuda bland annat nyheter och sport på storskärm för sina anställda. Avtalet med Allente möjliggör innehåll på skärmar levererade på företagsmarknaden», säger Bjørn Inge Lindhjem, B2B Channel Sales Director på Elkjøp Nordic AS.

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige erbjuder man även bredbandslösningar, utan tv-paket. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.