Se Allsvenskan från discovery+ på din lokala favoritkrog med Allente! Här är uteställena som visar matcherna

På lördag, 30 mars, är det äntligen Allsvenskan-premiär. En säsong full av fotbollsdramatik väntar, och den som vill se matcherna på sin lokala favoritkrog kommer inte att gå lottlös denna säsong – nästan 300 krogar har redan tecknat licens för att visa matcherna. Allente har hela listan över vilka som visar Allsvenskan i just din stad!

Sedan 2023 är det tv- och streamingdistributören Allente som hanterar rättigheten för offentlig visning av Allsvenskan och Superettan. Det betyder att alla barer, restauranger och andra offentliga aktörer som vill visa Allsvenskan eller Superettan, som sänds på discovery+, behöver skaffa en visningslicens från Allente.

Försäljningen av licenser är i full gång, och nästan 300 krogar har i nuläget tecknat avtal.

”I och med att så många krogar visar Allsvenskan, görs svensk toppfotboll mer tillgänglig för svenska fotbollssupportrar. Nu ser vi fram emot en spännande fotbollssäsong över hela landet, som blir extra minnesvärd med tanke på att Allsvenskan firar 100 år i år”, säger Therese Mellin, tf Business to Business-direktör på Allente.

Den kompletta listan över vilka som köpt visningslicens till Allsvenskan och Superettan i respektive stad uppdateras kontinuerligt och går att hitta i sin helhet på Allentes hemsida.

Årets Sportbar koras för andra året i rad

En tradition som Allente och Warner Bros. Discovery startade förra året var att kora Årets Sportbar. I hård konkurrens tog John Scott’s Avenyn i Göteborg hem segern för sitt starka engagemang i Allsvenskan-matcherna. Även i år kommer Årets Sportbar att utses, och konkurrensen väntas bli minst lika tuff denna gång. Alla uteställen som tecknat licens är kvalificerade att delta i tävlingen.

”Årets Sportbar blev en riktig rysare förra året, med tre fantastiska finalister i John Scott’s Avenyn i Göteborg, El Classico i Borås och Sir Toby´s i Malmö. När John Scott’s Avenyn avgick med segern, satte de ribban väldigt högt för de barer och pubar som deltar i år. Jag ser fram emot att följa alla härliga initiativ under säsongen, för att tillsammans med Warner Bros. Discovery kunna kora Årets Sportbar 2024 i november”, säger Therese Mellin.

Mer information om Årets Sportbar och hur man skaffar visningslicens för Allsvenskan finns här.