Strawberry-hotellen förlänger med Allente

Strawberry-hotellen förlänger med Allente

Petter Stordalens hotellkedja Strawberry är en av Nordens största. Nu förlänger Strawberry tv-samarbetet med Allente, underhållningsleverantören som erbjuder både tv-kanaler och streamingtjänster i hela Norden.

Strawberry (tidigare Nordic Choice) förlänger samarbetet med Allente gällande leverans av TV-innehåll. Samarbetet innebär att gästerna på hotellkedjans 43 000 rum i Sverige, Norge, Danmark och Finland kan njuta av Allentes tv-utbud på rummet. Teknologipartner för tv-distributionen är Speeron.

Strawberry är också pilot-partner för Allentes appbaserade tv-lösning för hotell. Med denna lösning kan ett hotell på ett enkelt sätt, utan större tekniska installationer, skräddarsy tv-upplevelser för gästerna, och gästerna får en upplevelse som är lik den de är vana vid hemifrån.

«Vi vet att våra gäster älskar sin kvalitetstid på hotellrummen med gott att äta och dricka och med favoritserien på skärmen. Vi är därför glada över att fortsätta resan tillsammans med Allente för att utveckla fler innovativa upplevelser för våra gäster», säger Kari Anna Fiskvik, VP Technology på Strawberry.

«Många av oss slår på tv:n det första vi gör när vi kommer till ett hotellrum. Det som möter oss på skärmen är med och formar upplevelsen av hotellbesöket. På Allente är vi därför otroligt glada över att Strawberry ger oss fortsatt förtroende att leverera den där känslan av ”hemma fast borta” på alla deras nordiska hotellrum. Strawberrys genuina vilja att skapa en värld av upplevelser för gästerna rimmar perfekt med den värld av tv-upplevelser Allente levererar till över en miljon kunder och företag i Norden», säger Magnus Creutz, B2B-direktör på Allente.

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige erbjuder man även bredbandslösningar, utan tv-paket. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.