Vinnarparet i ett av de tio trädgårdsrummen de skapat. Foto: Monika Norrby/Allers Trädgård

ÅRETS TRÄDGÅRD KORAD – för trettionde året i rad!

På en sluttning i Rolfstorp har vinnarna skapat en ”trädgård med utsikt”. I tio personliga trädgårdsrum har de förverkligat sin dröm om en formstark trädgård med många funktioner. Resultatet har gett dem utmärkelsen Årets Trädgård 2019.

I 30 år har vi utsett Årets Trädgård – en trädgård som är ovanligt vacker och sevärd. Kriterierna är att trädgården måste skötas av ägarna och odlingarna ska vara ekologiska utan konstgödsel och giftiga bekämpningsmedel.Årets vinnare 2019 finns utanför Varberg och uppfyller kriterierna med råge. Du kan kika på trädgården via deras instagramkonto @tradgardmedutsikt. Men du kan också besöka den, på söndag 4/8 är det öppen trädgård kl 10-16 med prisutdelning kl 14. Välkomna!

Juryns motivering

Rebecca Malmsköld och Staffan Eklund har skapat en formstark ram till sin sköna gröna och blommande trädgård. I de tio trädgårdsrummen känns det som man befinner sig i England, Italien och Sverige på samma gång. De har skapat ett paradis som kan inspirera många till stordåd i sina egna trädgårdar.

I juryn: Maria Kasimir, redaktör Allers Trädgård, Kerstin Holmberg redaktör Allers Trädgård och Susanne Lindén, chefredaktör Allers Trädgård. Priset delas ut tillsammans med Nelson garden och Freixenet.

Prisutdelning och öppen trädgård söndag 4/8 2019 kl 10-16. Klockan 14 delar vi ut priset.
Adress: Mute 43, 432 97 Rolfstorp.

Vägbeskrivning: Väg 153 från Varberg mot Ullared: Precis efter Rolfstorps samhälle, sväng höger mot Obbhult. Efter ca 1,5 km, sväng höger vid skylten Linnarp. Följ vägen ca 200 m, P-skyltar visar var man kan parkera.

För mer information, vänligen kontakta:

Susanne Lindén, chefredaktör på Allers Trädgård
Telefon 0705-32 21 54eller email: susanne.linden@aller.com

Bilden och omslaget får användas fritt i samband med publiceringar som handlar om Årets Trädgård.Fotografens namn måste anges. Foto: Monika Norrby/Allers Trädgård.