Aller media gör storslam i Native Awards - vinner fyra priser

Aller media gör storslam i Native Awards - vinner fyra priser

I veckan hölls Native Advertising Awards i Berlin där de bästa och mest inspirerade native advertising-kampanjerna i världen under året prisades. Aller media vann totalt fyra priser, varav ett guld för sitt samarbete med Trygg-Hansa i kategorin Best Use of Influencer.

Aller media vann priser i alla kategorier de var nominerade i, guld för sin kampanj med Trygg-Hansa och Margaux Dietz – och två silver och brons för samarbeten med Wakaku och JBL.

– Det här är ett bevis för att man kan jobba med kunder som vill få fram ett viktigt budskap. Margaux når ut till sin målgrupp med kunskap som kan rädda liv, berättar Ida Antebro, Head of Influencer på Aller Media.

Tillsammans med influencern Margaux Dietz ville försäkringsbolaget Trygg-Hansa stärka sin närvaro i målgruppen gravida och nyblivna föräldrar ­­­– och upplysa om livsviktig information kring barn och säkerhet. Margaux Dietz fick stor kreativ frihet i samarbetet och delade kunskapen i sina egna kanaler.

– Jag är stolt över samarbetet med Trygg-Hansa och hur vi arbetat ihop genom åren. Att jag fått stå för den kreativa processen och att kunden hela tiden har haft fullt förtroende för mig har skapat magi. Den här kampanjen och alla nedslag kan faktiskt i slutändan rädda liv. Det gör att man verkligen kan visa att influencers kan göra skillnad genom sina kanaler, säger Margaux Dietz.

Aller Media arbetar aktivt med att få in större koncept med sina influencers, där ambassadörskap är ett vinnande koncept för hög trovärdighet och i slutändan hög konvertering.

– Att Margaux vann med den här kampanjen för Trygg-Hansa visar att långa samarbeten lönar sig. Margaux har varit Trygg-Hansas ambassadör under tre år och det har verkligen stärkt budskapet, berättar Ida Antebro.

Priserna som Aller media tog hem:
Guld i kategorin: Best Use of Influencer – Trygg-Hansa x Margaux Dietz x PHD
Silver i kategorin: Best Use of Native Advertising on a Small Budget – Wakaku x ELLE Icons
Silver i kategorin: Best use of Instagram med Wakakuu x ELLE Icons
Brons i kategorin: Best Use of Facebook – JBL x IPG Mediabrands/Initiative x ELLE x Baaam