Aller media rekryterar topprankad analyschef från ICA - Sofie Perslow ska skapa bättre insikter om målgruppen

Som ett led i att stärka Aller medias position som det mediehus som bäst når och förstår Sveriges kvinnor rekryteras Sofie Perslow från ICA. Hon är en av branschens vassaste analytiker och nyligen topprankad som en av framtidens kvinnliga ledare av Ledarna.

Sofie Perslow kommer senast från ICA där hon i rollen som bland annat Head of Market Insights lett ett team av 35 analytiker och varit ansvarig för dataanalys samt arbetet med konsument och marknadsinsikter. Hon rankas som en av framtidens 75 främsta unga kvinnliga ledare av chefsorganisationen Ledarna. Sofie tillträder sin tjänst i augusti.

- Det finns en enorm potential i att kunna dra nytta av data och analys för att vi bättre ska kunna förstå vår målgrupp och skapa unika upplevelser och inspirerande innehåll. Sofie Perslow är en av branschen skarpaste hjärnor som jag tror kommer att skapa magi i vårt analysarbete och för vår affär framöver, säger Anders Rask, Director of agency network and strategy.

- Jag ser fram emot att tillsammans med resten av teamet ta Aller media in i framtiden. Aller media befinner sig i en spännande fas och har en intressant och stark position som ett mediehus som riktar sig till kvinnor. För att driva en framgångsrik digital omställning måste man gå från magkänsla till kunskap och insikter om målgruppen, som blir allt mer svår att nå. En del av resan kommer också bestå av att utöka teamet och skapa en infrastruktur kring data och analys, säger Sofie Perslow, tillträdande analyschef.

För mer information, vänligen kontakta:

Jennie Knutsson, Kommunikationschef på Aller media

Telefon 070-835 28 88 eller email: jennie.knutsson@aller.com