Johan Lindgren, ny analyschef på Aller media

​Aller media utser ny analyschef

Aller media utser Johan Lindgren till ny analyschef. Rekryteringen ligger i linje med företagets satsning på att utveckla mer databaserad kundinsikt. Aller media stärker nu sitt erbjudande genom att med sin djupa insikt om målgrupperna ge samarbetspartners och kunder råd och rekommendationer för att nå relevanta målgrupper ännu mer träffsäkert och med ökad räckvidd. Johan Lindgren kommer även att ha en roll som head of analytics inom Allerkoncernens nybildade nordiska samarbete för att utveckla erbjudandet inom djupa kundinsikter på nordisk nivå.

– I och med en alltmer långtgående digitalisering av vår marknad, ställer både kunder, partnerföretag och användare ökade krav på både analys, format för kundkontakt, innehåll och presentation av detta, och det kan Aller media erbjuda, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Johan kommer närmast från en roll som datastrateg på Aller media där han har arbetat med att utveckla Aller medias analyserbjudande inom databaserad kundinsikt. Dessförinnan har Johan i flera år arbetat som kvantitativ analytiker på tradingen på en ledande nordisk bank, samt som senior risk officer och tf. riskchef.

– Vår djupa kundinsikt och stora räckvidd är en integrerad del i vårt erbjudande. Genom att ytterligare förfina detta kan vi hjälpa våra samarbetspartners att på en mycket mer detaljerad nivå förstå och nå relevanta kunder, liksom att utöka och bygga långsiktiga relationer, säger Johan Lindgren, analyschef på Aller media.

Johan Lindgren tillträder som analyschef på Aller media den 1 september.

Lotta Cederbom, kommersiell direktör, Aller media

Lotta.cederbom@aller.com, tel:08 578 011 69

Johan Lindgren, analyschef, Aller media

Johan.lindgren@aller.com, tel: 070 643 30 95

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom populärpress och vi säljer 61,4 miljoner tidningar om året. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter såsom ELLE, Café, Må Bra, Svensk Damtidning, ELLE Décoration, Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence. 9 av de 10 mest lösnummersålda titlarna i handeln kommer från Aller media. Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och vi utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera våra läsare, besökare och följare. Varje månad läser 3,1 miljoner svenskar en eller flera av de drygt 30 titlar som ges ut av Aller media och våra sajter har 2,4 miljoner unika besökare i veckan.

I Aller media ingår också Make Your Mark och OTW. Make Your Mark ger ut över 80 publikationer per år och är en av Sveriges ledande aktörer inom content marketing, med bas inom kundtidningar. OTW är Nordens ledande leverantör av redaktionell kommunikation. OTW är den mest prisbelönta och högst rankade contentbyrån i Sverige.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se