Bebisbibeln är Motherhoods magasin och finns i butik nu.

Aller medias mammasatsning finns nu som magasin

Motherhood är det senaste tillskottet i Aller medias varumärkesportfölj. Satsningen, som gick live hösten 2020, är helt inriktad mot målgruppen mammor. Ambitionen har hela tiden varit att växa till något betydligt större än den sajt som besökarna möter idag. Rekrytering av fler influencers, tillväxt i sociala kanaler och satsningar på event och video är några av de pågående initiativ som ska skala upp kännedom och affär kopplat till det nya varumärket. Nu lanserar varumärket sitt första magasin.

Bebisbibeln är en one shot på tillfälligt besök i handeln under maj och juni. Genom printversionen ska fler hitta till Motherhood och ta del av mammauniversumet.

- Motherhood är en härlig lägereld att samlas kring för Sveriges alla mammor, ett riktigt mammauniversum! Sajten, våra sociala kanaler och profiler är redan etablerade plattformar och nu utökar vi med ett spännande gästspel som printmagasin, säger chefredaktör Jennie Sandberg.

Innehållet har skapats genom läsare, influencers och redaktionellt arbete

Bebisbibeln vänder sig till gravida kvinnor och mammor med barn under ett år. I magasinet finns både ny kunskap och inspiration, utvecklingskalender för barnet i magen och första bebistiden, fakta om barnsjukdomar, anknytning och föräldraekonomi. Dessutom presenteras härligt mamma och mini-mode, inredningstips för fina barnrum och ett stort test av barnvagnar. För att ta fram spännande och relevant innehåll till magasinet har redaktionen testat ett nytt arbetssätt med en omni-struktur.

- Det är ett riktigt 360°-magasin jag håller i min hand och hantverket bakom är värt att belysa lite extra. Det är ett omfattande omni-arbete ur flera perspektiv. Här finns sidor som bygger på vårt videoformat ”100 frågor” med svenska föräldrars vanligaste googlingar, artiklar helt byggda på läsardata från våra facebook-grupper och kurerade block hämtade ur våra digitala verktyg. Resultatet är ett genuint grupparbete där både redaktionen, läsare och inte minst våra egna profiler samverkat på ett unikt sätt, berättar Jennie Sandberg.

Bebisbibeln finns nu fysiskt i butik och går att beställa från allasshop.se

För mer information, vänligen kontakta:

Jennie Sandberg, jennie.sandberg@aller.com, 076 880 59 83

I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group, samt e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, myperfectday.se