Åsa Liliegren och Jennie Sandberg rekryterar till Femina.

Aller medias storsatsning på Femina fortsätter - bygger drömredaktion med sex nya journalister

Femina har en stark röst bland Sveriges kvinnor och är i dag det största livsstilsmagasinet för kvinnor mitt i livet. Aller media investerar just nu stort i varumärket Femina bland annat genom att rekrytera ledarduon Åsa Liliegren och Jennie Sandberg. Nu fortsätter satsningen genom att anställa sex nya journalister till redaktionen.

Femina grundades av Aller media 1944 och var ett av Sveriges första livsstilsmagasin. Aller media storsatsar just nu på Femina för att skapa ett ännu starkare Femina-universum. Redaktionen kommer som tidigare har meddelats att samlas i Stockholm, där ett antal medarbetare redan finns sedan tidigare, för att bland annat komma närmare samarbetspartners och digitala resurser internt. Nu behöver Femina därför stärka upp med flera nya medarbetare.

- Femina har spelat en viktig roll för Sveriges kvinnor ända sedan den allra första tidningen gavs ut 1944. För att fortsätta att bygga Feminas universum behöver vi nu stärka upp med fler duktiga journalister. Vi är otroligt glada över att flera medarbetare väljer att följa med under en övergångsperiod. Vi erbjöd alla att följa med i flytten och har stor respekt för att det är ett stort beslut att flytta till en ny stad med en hel familj, och att alla inte hade möjlighet till det, säger Åsa Liliegren, chefredaktör Femina.

Feminas redaktion kommer också att samarbeta tätare med Residences redaktion, under ett samlat ledarskap. Ett uttalat mål för de båda titlarna är en tydlig digital satsning, för att bygga en självklar samlingspunkt för kvinnor mitt i livet.

- Vi har höga ambitioner både gällande journalistik och räckvidd, och ser att de som blir våra nya kollegor rör sig snabbfotat och sömlöst i det nya medielandskapet. De brinner lika mycket som vi gör för Feminas kärnvärden och vill få ut starka stories till både befintliga och nya läsare och följare, där de befinner sig idag, säger Jennie Sandberg, redaktionschef för Femina.

Aller media söker följande roller till Femina:

Editionschef med ansvar för printupplagan

Moderedaktör

AD

Reportageredaktör

Digitala redaktörer

För mer information, vänligen kontakta:

Åsa Liliegren, chefredaktör Femina

Asa.liliegren@aller.se