Ricki Petrini

Baaam förstärker sin influenceraffär – rekryterar Ricki Petrini som ny bloggare

Vassa karriärknep, härliga beautytips och den moderna resenärens bästa resguider är några av huvudkomponenterna i Ricki Petrinis nya bloggsatsning, som också kommer bjuda på en ordentlig dos reality check.

– Baaam är en destination med personlighet som jag kan relatera till. Man vill förmedla något med hjärta. Man främjar ett sunt samhällsklimat. Man hyllar girlpower. Man kan snacka om allvar och samtidigt också tipsa om en ny mascara. Precis så är jag som person. Ena sekunden står jag på scen och föreläser om digital transformering. Andra stunder älskar jag att goofa ner mig i highlighters eller sömmarna på min nya Chloé-väska, säger Ricki Petrini.

Baaams innehåll bottnar i en humanistisk, feministiskt och antirasistisk värdegrund, värderingar som givetvis delas av nya rekryteringen.

– Ricki blir ett fantastiskt tillskott till vårt influencerteam. Inte bara för kombinationen spännande liv och grym skribent, hon är dessutom ett power pack av kunskap och insikter när det gäller karriär, nätverkande och konsten att äga sin egen framgång. Hon kommer berika både vårt innehåll och vår affär och jag hälsar henne varmt välkommen, säger Jennie Sandberg, chefredaktör på Baaam.

Du hittar bloggen på ricki.baaam.se

För frågor, vänligen kontakta:

Jennie Sandberg, chefredaktör Baaam

Telefon 076 – 880 59 83 eller jennie.sandberg@aller.com

För frågor om samarbeten

Ida Antebro, Head of Influencer Marketing Aller Media
Telefon 070-483 37 96 eller ida.antebro@aller.com

Baaam och Frida är en social plattform för unga kvinnor. Varje vecka når Baaam och Frida hundratusentals kvinnor med inspirerande och engagerande innehåll – digitalt och socialt. Baaam och Frida har en total räckvidd på 738 000 besökare per vecka.

Baaam har även lyckats med framgångsrika redaktionella kampanjer, bland annat samarbetet med Svenska Dagbladet inför valet där viktiga valfrågor för unga lyfts, #nailalönen och #prataomabort. Baaam har nominerats till ett flertal priser, bland annat Årets digitala tidskrift. Frida vann Årets Tidskrift Populärpress Print och Årets Digitala Tidskrift Populärpress på Tidskriftsgalan 2016 och Fridas kampanj tillsammans med Always #jaggillarmig nominerades till den internationella tävlingen Digiday Video Awards 2016.