Carolina Lagerwall blir ny vd för Skapamer

Carolina Lagerwall blir ny vd för Skapamer

Skapamer förvärvades av Aller Media 2019 och har sedan dess genomgått en transformationsresa med bland annat ny teknik och kompetens. Nu tillsätter Aller Media Carolina Lagerwall som vd för Skapamer. Carolina Lagerwall är sedan tidigare vd på Aller Medias andra e-handelsbolag, My Perfect day, och kommer nu att axla ansvaret för dem båda.

– Carolina kommer tillföra värdefull kompentens inom bland annat e-handel, digital marknadsföring och varumärkesbyggande. Med Carolina som vd kan vi nyttja synergieffekterna mellan Skapamer och My Perfect Day ännu bättre, vilket behövs på dagens tuffa e-handelsmarknad. Vi har investerat i såväl teknik som organisation och kompetens i Skapamer och nu är det naturligt att se över verksamheten så att vi framöver arbetar så kostnadseffektivt som möjligt, säger Fredrik Blomqvist, head of e-commerce på Aller Media.

Carolina Lagerwall tar över vd-rollen från Rasmus Jung Demse som rekryterades in för att ta Skapamer från ett entreprenöriellt lett bolag till ett bolag byggt för framtiden. På två intensiva investeringsår har han tillsammans med sitt team implementerat nya centrala plattformar, byggt upp organisationen och satt riktningen med en kundcentrerad treårsstrategi.

– Vi tackar Rasmus för två intensiva och viktiga år då han på ett imponerande sätt implementerat en ny plattform och tech stack samt onboardat en kompetent organisation vilket kommer vara avgörande för framtida framgångar. Nu behöver vi fokusera på att bli lönsamma och då var det ett naturligt steg med en och samma vd för våra båda e-handelsbolag säger Fredrik Blomqvist, head of e-commerce på Aller Media.

I Aller Media-koncernen ingår affärsområdena Media, Ahead Group och E-commerce.

Som mediehus är Aller Media marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest kända varumärken, profiler och poddar. Mediehuset har levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

Inom E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day.

Läs mer på aller.se, aheadgroup.se, skapamer.se samt myperfectday.se.