ELLE lanserar exklusivt medlemskap

ELLE lanserar exklusivt medlemskap

ELLE lanserar ett nytt medlemskap för sina läsare. Genom medlemskapet kan medlemmarna komma närmare ELLEs redaktion och profiler, få förtur till events och ta del av exklusiva erbjudanden och tävlingar samt få möjlighet att påverka innehållet.

- Vi vill skapa en plats där redaktionen, profiler och användare tillsammans innoverar ELLE och synen på mode, beauty, inredning och mat genom transparens, inkludering och samarbete, säger ELLEs Chefredaktör Cia Jansson.

Medlemskapet är framtaget tillsammans med läsarna som bland annat har deltagit i enkätundersökningar och intervjuer samt kommit med egna idéer och förslag för ett önskvärt medlemskap. Utöver förtur till events, exklusiva erbjudanden och tävlingar samt närhet till profiler och redaktion, var en eftertraktad funktion att läsare ska kunna påverka ELLEs innehåll också.

Ett exempel på det är initiativet Editor in Street där medlemmar har möjlighet att bli redaktörer och dela allt från sin stil till kreativa projekt under #editorinstreet och få möjlighet att bli Editor in Street och synas med bild och text i både i print, online och i ELLEs kanaler.

Nya funktioner kommer tillkomma och utvecklas efter behov. Det är medlemmarnas behov som styr vad som blir aktuellt.

- Vi har precis kickat igång och vi planerar redan för flera roliga aktiviteter och möten mellan redaktionen, läsarna och ELLEs profiler. Vi ser fram emot att tillsammans skapa ett härligt community, säger Carolina Månsson, Brand Experience Lead på Aller media som varit drivande i arbetet med ELLE Member.

ELLE Member är ett kostnadsfritt medlemskap och inkluderar hela ELLE familjen: ELLE, ELLE Mat & vin och ELLE Decorations.

Mer information:

För mer information om ELLE Member besök Elle.se/member

Kontakt:

Cia Jansson, Chefredaktör och ansvarig utgivare ELLE, cia.jansson@aller.com
Carolina Månsson, Brand Experience Lead, carolina.mansson@aller.com

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.