ELLE satsar på kungligt mode: ”Intresset är större än någonsin”

ELLE satsar på kungligt mode: ”Intresset är större än någonsin”

För att möta den ökade efterfrågan på kungligt mode, växlar ELLE upp ytterligare och satsar nu på en nischad blogg inom området signerad hovreporter Sara Ericsson. Sara, även känd som Royalistan, syns och hörs flitigt som kunglig expert både i svensk och tysk TV och radio och kommer i bloggen att dela med sig av senaste nytt från den kungliga världen med stort fokus på kungligt mode, trender och häpnadsväckande detaljer.

Hovreportern Sara Ericsson driver sedan 2017 instagramkontot Royalistan och är en del av podduon Kungligt med Jenny och Sara som är Sveriges största podd inom området. Sara har tidigare skrivit för ELLE med fokus på kungliga vinklar och syns och hörs flitigt som kunglig expert både i svensk och tysk TV och radio. Lisa Arnell, Head of Influencer Editorial på Aller Media, framhäver att Saras expertis och långa erfarenhet är precis rätt steg för att bredda ELLEs utbud ytterligare.

– Sara är en initierad, intresserad och dedikerad hovreporter, lite av en supernörd inom kungligt, och då menar jag med den allra finaste innebörden som det ordet kan ge. Här får vi inga lösa spekulationer eller skvaller, utan kvicka analyser, snack om bekräftade nyheter – och så klart all info man kan tänka sig om klänningar, skor och smycken som kungligheterna väljer att ha på sig, säger Lisa Arnell.

Sara har sedan barnsben varit fascinerad av allt som rör kungligheter. Intresset har sedan dess fortsatt att utvecklats, och hon tycker att en blogg på ELLE känns som helt rätt plattform för att dela med sig av kungligt mode och jobbet som hovreporter.

– Hon har ett smalt specialintresse i kungliga diadem, att höra Sara prata om dem är både fascinerande och underhållande på en nivå som jag personligen uppskattar oerhört, världen behöver fler nördar, säger Lisa Arnell.

– ELLE är Sveriges största och starkaste modeplattform och det känns som ett självklart sammanhang att belysa det kungliga modet i. Många är fascinerade av vad kungligheterna bär, dess historia och hur kungligheter runt om i världen använder sitt strålkastarljus till att belysa frågor som hållbarhet och återanvändning av kläder, säger Sara Ericsson.

ELLE har sedan tidigare profiler som Elsa Billgren, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Brita Zackari och Emilia de Poret och växer ständigt med nya spännande namn.

Bloggen finns på royalistan.elle.se

För mer information, vänligen kontakta:

Lisa Arnell, Head of Influencer Editorial på Aller Media

lisa.arnell@aller.com