Fem nomineringar till Aller Media i Tidskriftspriset 2022

Fem nomineringar till Aller Media i Tidskriftspriset 2022

Tidskriftsprisets nomineringar är färdiga och nu står det klart att Aller Media är nominerade hela fem gånger. Vinnarna utses under Tidskriftsgalan den 19 oktober på Cirkus i Stockholm.

Motherhood och Unni Zetterling är nominerade i kategorin Årets Design

”Den starka identiteten löper som en röd tråd genom hela produktens universum. Sociala medier används med stor skicklighet och designkänsla. Motherhood och AD Unni Zetterling ger journalistiskt liv åt moderskapets viktiga frågor och ger dem en tydlig plattform.”

Femina nr 11/2021 är nominerad till Årets Omslag

”Ett omslag som väcker både nyfikenhet och uppmärksamhet. Feminas bild av Melinda Jacobs, familjehemsmamman som blev känd för sin kamp för Lilla Hjärtat, signalerar både personlig stil och ett viktigt samhällsbudskap. En ovanligt lyckad kombination för ett modeomslag i tiden.”

ELLE är nominerade i kategorin Årets Tidskrift Populärpress

”Med en fräschör i tolkningen av kvinnlighet och feminism och med mode som utgångspunkt har ELLE rakryggat vågat ta ställning i de stora samtidsfrågorna. Man har tagit ut svängarna och synligheten och uppmärksamheten har varit stor i sociala medier.”

Hänt.se är nominerade i kategorin Årets Ljud & Rörligt med dejtingserien Hungrig på kärlek

”Med frisk aptit tar formatet sig an ett evigt tema – jakten på kärlek. Idén kombinerar affär, personligheter och underhållning på ett nytt sätt. Produktionen är proffsig och castingen som gjord för att skapa egna berättelser som tar formatet vidare.”

Femina är nominerade i kategorin Årets Ljud & Rörligt med formatet Vad är grejen med?

”Grejen med detta är kulturjournalistik när den är som tillgängligast och delningsbarast. Det är rappt, effektivt och kunskapsrikt berättande i snygg kostym som får dig att känna dig smart.”

Om priset

Tidskriftspriset utses av Sveriges Tidskrifter och verkar för en hög kvalitet inom tidskriftsbranschen genom att premiera goda förebilder och nyskapande insatser. Nominerade och vinnare av Tidskriftspriset tas fram av ett antal jurygrupper med erfarna personer från mediebranschen.

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW, kommunikationsbyrån Narva samt MarTech-byrån Oculos. Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller A/S med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.