Med en fyrdubbling av räckvidden sedan starten fortsätter allas.se sin framgång. Senast in i raden av namnkunniga profiler, bloggare och influencers är Sanna Lundell.

Flygande start för Aller Medias nya storsatsning för kvinnor

Allas.se har fyrdubblat sin räckvidd sedan lanseringen i mars. Nu når man nära en halv miljon svenska kvinnor varje vecka.

– Vi är bara i början på vår resa och är säkra på en fortsatt stark tillväxt, säger Malin Perlheden, kommersiell redaktör på allas.se och författare till succéboken Digitant.

Allas.se lanserades i mars och är en total remake av Aller Medias befintliga varumärken inom familjetidningssegmentet, men med en helt egen identitet och grafisk profil. Sajtens fundament är genomarbetad journalistik med fokus på livsöden, hälsa, relation och mat. Målet är att inspirera och stärka kvinnor mitt i livet med engagerade och inspirerande innehåll.

Sedan lanseringen på Internationella kvinnodagen har sajten bland annat drivit kroppsupproret #släppsarongen, som handlar om alla kvinnors rätt att njuta av värme och strandliv utan fokus på utseende och kropp. Publiceringarna engagerade enormt och nådde en räckvidd över fyra miljoner.

I dag besöks sajten av nära en halv miljon kvinnor varje vecka. Dessutom står det klart att allas.se är en av finalisterna i Svenska Publishingpriset, i kategorin webbtidskrift.

– Vi har hela tiden haft våra läsare, tittare och följare i fokus, i arbetet inför lanseringen. Och det arbetet fortsätter varje timme och varje dag på redaktionen. Vi tänker på vårt löfte till läsaren i allt vi gör, säger Malin Perlheden, kommersiell redaktör på allas.se. Hon är dessutom författare till succéboken Digitant, som även den är finalist i Svenska Publishingpriset.

Som en del av lanseringen har allas.se under våren rekryterat ett flertal namnkunniga profiler, bloggare och influencers. Senast in är Sanna Lundell, journalist, programledare och bloggare.

– Jag är otroligt hedrad och peppad. Allas är en sajt som verkligen vänder sig till kvinnor och som gynnar det kvinnliga berättandet. Det tilltalar mig väldigt mycket, säger Sanna Lundell.

Sanna Lundell ingår i Allas influencerteam som i övrigt även består av bland andra Maria Montazami, Fredriks fika och Therese Krupa.

– Sanna är en veteran I branschen med en stark och trovärdig röst. Tillsammans med Sanna Lundell och Allas kommer vi att bygga starka och berörande kampanjer. Vi är så glada att Sanna nu tillhör vårt starka team, säger Ida Antebro, Head of Influencer marketing hos Aller Media.

För mer information, vänligen kontakta:

Susanne Lindén, ansvarig utgivare allas.seJens Dahlkvist, redaktionschef allas.se

susanne.linden@aller.comjens.dahlkvist@aller.com+46 (0)70 532 21 54+46 (0)70 852 74 70