Julia Wiberg är ny bloggare på Motherhood.

Julia Wiberg till Motherhood ”en etablerad och uppskattad röst”

Motherhood, mötesplatsen för mammor, förstärker sitt profilteam och rekryterar barnprogramledaren och barnboksförfattaren Julia Wiberg. En uppskattad röst, såväl hos föräldrar som barn, och ett fantastiskt tillskott till Motherhood.

Julia Wiberg är journalist, barnprogramledare och barnboksförfattare som vi främst känner igen från ”Djur med Julia” på SVT där hon med stor lekfullhet delar med sig av kunskap och sin kärlek för djur och natur. Julia driver också Spotifys podcast ”Julias coola djur”, sin egen Youtube-kanal ”Julias djur” och debuterade som barnboksförfattare år 2020 med boken ”Kul i skogen”. I bloggen delar hon bland annat med sig av vardagen som småbarnsförälder och allt vad det innebär, ofta med humor och hög igenkänning.

- Jag är så glad och fnittrig över att komma över med min blogg till Aller media och Motherhood. Jag utlovar filterlösa inlägg om det stökiga och mysiga livet med småbarn, djur och ständigt pågående renovering av stuga, säger Julia.

Motherhood lanserades september 2020 med ambitionen att bli en mötesplats för mammor med barn i alla åldrar, där alla erfarenheter och funderingar som kan dyka upp i föräldraskapets olika faser har en naturlig plats. Sajten har sedan tidigare profiler som bland annat Asabea Britton, Nina Campioni, Louise Edlund Winblad, Vanja Wikström samt det senaste tillskottet Amit Tewolde. Jennie Sandberg är chefredaktör på Motherhood och ser fram emot att välkomna Julia Wiberg till gänget.

- Julia är en etablerad och uppskattad röst, såväl hos föräldrar som hos barn, och blir ett fantastiskt tillskott hos oss på Motherhood. Hon har ett omtyckt innehåll och skills som spänner över flera format och kanaler, en spännande kompetens att addera till vårt redan så starka profilteam, säger Jennie Sandberg.

Bloggen flyttas närmast från Mama och finns nu här

För frågor, kontakta:

Jennie Sandberg, chefredaktör Motherhood: jennie.sandberg@aller.com, 076 880 59 83

Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media: ida.antebro@aller.com, 070 483 37 96

Lisa Arnell, head of influencer editorial Aller media: lisa.arnell@aller.com, 073 520 38 39

Aller media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Allashop, Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, allasshop.se samt myperfectday.se