Kärlek i mataffären i nytt dejtingkoncept

Kärlek i mataffären i nytt dejtingkoncept

I det nya dejtingprogrammet Hungrig på kärlek får vi följa singlar och kända svenska profiler i sökandet efter kärlek. Programmet, som har premiär 10 mars, sänds i sex delar på Hänt.se och är ett samarbete med dagligvarukedjan Lidl.

I varje avsnitt får vi följa tre singlar när de handlar på Lidl som alla vill bjuda en känd svensk profil på middagsdejt. Den kända profilen väljer sedan inte sin dejt baserat på personkemi eller utseende, utan efter innehållet i singlarnas varukorgar.

– Vi är väldigt förväntansfulla att få presentera detta nya koncept tillsammans med Lidl. Med en rapp mix av mat, humor och spännande kända svenska profiler som söker kärleken blir det här något alldeles extra, säger Tobias Wixtröm, ansvarig utgivare och chefredaktör för Hänt-gruppen.

– Samarbetet med Aller Media är ett nytt, spännande initiativ som vi tror kan få nya grupper av konsumenter att upptäcka vårt breda utbud av svenska, färska varor och internationella delikatesser. Det ger oss också möjlighet att visa våra fina butiker, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

I dejtingprogrammet kommer vi få se stora profiler från reality-världen. Det är Paradise Hotel-deltagarna Lukas Holm, Hanna Bodelson och Filippa Kronholm, Farmens Philip Albinsson, folkkära skådespelerskan Carina Lidbom och it-projektledaren Olivia Walton.

– Det ska bli spännande att följa utvecklingen. Om det stämmer som George Bernard Shaw sa att ingen kärlek är mer äkta än kärleken till mat, så har det här potential att bli riktigt lyckat, säger Tobias Wixtröm.

Hungrig på kärlek produceras av OTW och avsnitten som är 10–15 minuter långa kommer att finnas på Hänt.se. Första programmet har premiär den 10 mars.

Malin Rask, Head of Client Lead på Aller Media

malin.rask@aller.com, +46 (0) 73 500 32 00

Bella Goldman, Brand-, CSR-, & Communications Director på Lidl

gabriella.goldman@lidl.se

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.