Maja Nilsson Lindelöf till ELLE: ”En riktig drömrekrytering”

Maja Nilsson Lindelöf till ELLE: ”En riktig drömrekrytering”

ELLE förstärker sitt team av profiler med Maja Nilsson Lindelöf. Influencern och designern har de senaste åren kommit att bli ett namn att räkna med där styrkan är hennes nära relation till sina följare. En riktig drömrekrytering säger ELLEs chefredaktör Cia Jansson.

Maja Nilsson Lindelöf har bloggat sedan 2014 och är idag en av våra största svenska influencers där hon varje vecka når ut till tusentals kvinnor. Maja har under åren gjort många uppskattade samarbeten med varumärken, bland annat en klädkollektion för Gina Tricot, och hennes känsla för mode och stil inspirerar många. ELLEs chefredaktör Cia Jansson ser fram emot att välkomna Maja till ELLE.

– Maja är en riktig drömrekrytering och vi är otroligt glada över att hon flyttar sin blogg till oss på ELLE. Hennes modeintresse och stil, där hon kombinerar budget och lyx, är precis den inspiration vi vill att elle.se ska erbjuda och stå för. Maja besitter en fantastisk förmåga att vara både personlig och professionell i sina kanaler och hon når verkligen ut till sina läsare och följare på ett inspirerande sätt, säger Cia Jansson.

I bloggen delar Maja med sig av sin vardag i Manchester som hon delar med sin man Victor och deras två söner. Under sommaren tog Maja en paus från bloggen för att ägna sig åt på flytt, renovering och de sista veckorna som gravid. Nu har lillebror kommit till världen och Maja ser fram emot nystarten det innebär att flytta bloggen till ELLE.

–Jag har så länge jag kan minnas läst Elle och att jag nu få vara en del av det känns så stort och kul för mig, säger Maja Nilsson Lindelöf.

Utöver livet som designer och småbarnsmamma delar Maja med sig av modetips, träning, mat och resor. Maja har också blivit känd och hyllad för att vara frispråkig och ärlig, främst på hennes Instagramkonto, vilket har gjort henne till en uppskattad röst som många tycker om och känner förtroende för.

–Maja kommer in med ett fantastiskt engagemang i sina kanaler. Hon har upparbetat en väldigt fin och nära relation till sina följare och vi ser fram emot att skapa kampanjer tillsammans med Maja och våra kunder. Maja är ett proffs och ett starkt tillskott till vårt team, säger Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media.

ELLE har sedan tidigare profiler som bland annat Brita Zackari, Elsa Billgren, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Kakan Hermansson och Linnea Henriksson.

Bloggen finns på majanilssonlindelof.elle.se.

För frågor, kontakta:
Cia Jansson, Chefredaktör och ansvarig utgivare ELLE:
cia.jansson@aller.com

Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media:
ida.antebro@aller.com, 070 483 37 96

Lisa Arnell, head of influencer editorial Aller media:
lisa.arnell@aller.com, 073 520 38 39

I Aller Media-koncernen ingår affärsområdena Media, Ahead Group och E-commerce.

Som mediehus är Aller Media marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest kända varumärken, profiler och poddar. Mediehuset har levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

Inom E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day.

Läs mer på aller.se, aheadgroup.se, skapamer.se samt myperfectday.se.