Malin Asp ny tillförordnad chef för Aller Medias B2B-affär

Malin Asp ny tillförordnad chef för Aller Medias B2B-affär

Malin Asp utses till tf Head of Commercial B2B och tar från och med april över från Sara Forssberg som går på föräldraledighet. Rollen innebär ett övergripande ansvar för Aller Medias B2B-affär.

Malin Asp rekryterades under hösten till rollen som Head of Creative Studio och leder idag Aller Medias inhousebyrå. Nu tar hon även över ansvaret för Aller Medias B2B-affär.

– Jag ser verkligen fram emot att höja blicken och leda hela B2B-affären. Det händer mycket inom organisationen just nu och vi satsar stort inom influencer marketing, video och andra tillväxtområden. Det finns starka synergier mellan de olika affärsområden vi har inom B2B, säger Malin Asp, tf Head of Commercial B2B på Aller Media.

Malin har varit verksam över 20 år i mediebranschen och kommer senast från roller som kundansvarig och byråchef på Zenith och CCO/Partner på Society Icon. Erfarenheter hon tror kan vara till nytta i den nya rollen.

– Under mina år i mediebranschen har jag följt Aller Medias omvandling mot att bli ett digitalt mediehus. Jag tror att mina år på byråsidan kommer vara värdefulla för att ytterligare utveckla hur vi arbetar tillsammans med våra kunder, där vi går mot att bli en mer rådgivande partner. Men även hur vi kan växa hela vår affär och optimera den utifrån intäktsströmmar och lönsamhet, säger Malin Asp.

Malin Asp tar från och med april över från Sara Forssberg som går på föräldraledighet och rapporterar direkt till koncernvd Lotta Cederbom.

– Vi har höga ambitioner för framtiden och tillväxt inom B2B är en förutsättning för vår fortsatta transformation. Jag är glad att Malin Asp kommer att fortsätta leda utvecklingen av vår B2B-affär och är övertygad om att hon kommer axla rollen väl, säger Lotta Cederbom, koncernvd på Aller Media.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Asp, tf Head of Commercial B2B Aller Media

+46 (0) 7 68 943 453 malin.asp@aller.com

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.