Motherhood lanserar expertpanel för oroliga föräldrar

Motherhood lanserar expertpanel för oroliga föräldrar

Att vara förälder är underbart, men också förknippat med behov av stöd. Ofta är frågorna så komplexa att bara ett svar inte alltid räcker till. Därför lanserar mammasajten motherhood.se en expertpanel där läsarnas frågor besvaras av två experter åt gången.

Hur farligt är RS-virus? Vad händer om jag polisanmäler mitt barns klasskamrat? Hur hanterar jag min tonårings kroppsångest?

Frågor och funderingar är ett naturligt inslag i föräldraskapet och en kärna i dialogen mellan Motherhoods redaktion och deras läsare. Som en av landets största sajter för mammor är insikten stor kring vilka ämnen som engagerar föräldrar allra mest. Med målet att guida och stötta sina läsare lanseras nu en expertpanel, speciellt sammansatt för att möta den typer av frågeställningar och problem som dagens mammor brottas med.

– Det är en fantastisk grupp kvinnor vi har förmånen att kalla Motherhoods expertpanel. Den samlade erfarenheten, kunskapen och viljan att hjälpa andra är otroligt stark! Att vi dessutom ger läsarna förmånen att ta hjälp av två lämpliga experter per fråga känns väldigt fint. Svaren får också en ytterligare dimension eftersom vår kunniga trupp även är mammor, säger Jennie Sandberg, chefredaktör för Motherhood.

Varje vecka kommer en läsarfråga besvaras av minst två personer ur panelen. Frågorna täcker, precis som sajtens innehåll, moderskapets hela resa och kan innehålla funderingar kring allt ifrån graviditet till tonårslivets utmaningar.

Motherhoods expertpanel består av:

• Maria Dufva, kriminolog och tonårsexpert
  • Kajsa Kaijser, barnläkare
  • Hanna Fischer, psykolog och psykoterapeut
  • Veronica Calembe, barnmorska

För mer information vänligen kontakta:

Jennie Sandberg, chefredaktör Motherhood

jennie.sandberg@aller.com

Aller media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.