Motherhood växer med Vanja Wikström och Sarah Delshad

Motherhood växer med Vanja Wikström och Sarah Delshad

Aller medias nya mötesplats för mammor Motherhood förstärker sitt profilteam med entreprenören och influencern Vanja Wikström och journalisten Sarah Delshad. Två fantastiska tillskott som stöttar det varumärket står för, ett systerskap där moderskapet är den gemensamma nämnaren.

Vanja Wikström är entreprenör och influencer, mamma till Iggy och Tintin och grundare av Babyloonz.com, Glammom.se, Lekis TV och Rimlig Träning. Vanja kommer senast från Mama där hon bloggat de senaste åren. Hon är en rutinerad profil som bjuder in läsarna till inredning, mode och vardagsutmaningar.

- Det känns toppenkul att joina Motherhoods fina gäng och jag kommer fortsätta att dela med mig av mitt djupliga innehåll, en blandning av djupt och ytligt. Jag tycker det är lika roligt och viktigt att dela med mig av outfits och inredning som åsikter kring rätten att få föda med planerat kejsarsnitt, entreprenörskap, mina tidigare alkoholproblem och familjens ME-resa. Högt och lågt – som livet liksom är, säger Vanja Wikström.

Sarah Delshad är den engagerade journalisten som strävar efter på en större medvetenhet kring muslimska kvinnors rättigheter och representation i Sverige. Hon är grundare av Muslimska Feminister, blev mamma under 2020 och var samma år aktuell med föreläsningen ”Muslimsk girl power – avdramatisera den muslimska kvinnan”.

- Det är extremt ärofyllt att vara en del av Aller medias eminenta team av influencers och framförallt att få vara en del av det nya flaggskepp Motherhood som samlar Sveriges mammor. Trots att steget till en egen blogg, som skribent, egentligen är ganska naturlig så är jag mycket ödmjuk inför vårt samarbete. Det är även väldigt glädjande att Aller media i det här sammanhanget ligger i framkant med att snappa upp en kvinna med utländskt påbrå. Min förhoppning är att fler mediehus 2021 strävar efter en större mångfald av kvinnor. Både i val av profiler och redaktionellt, säger Sara Delshad.

Motherhood lanserades i september 2020 och har tidigare Asabea Britton, Nina Campioni, Louise Edlund Winblad, Emily Kind och Elin Carlsson som profiler på sajten. Nu får de sällskap av Vanja Wikström och Sarah Delshad. Jennie Sandberg är chefredaktör på Motherhood och ser Vanja och Sarah som två fantastiska tillskott. De adderar ett efterfrågat lager i Motherhoods innehåll och affär.

– Våra senaste rekryteringar förstärker verkligen det vi bygger, ett systerskap där moderskapet är den gemensamma nämnaren, säger Jennie Sandberg.

Bloggarna finns på vanjawikstrom.motherhood.se och sarahdelshad.motherhood.se

För frågor, kontakta:

Jennie Sandberg, chefredaktör Motherhood: jennie.sandberg@aller.com, 076 880 59 83

Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media: ida.antebro@aller.com, 070 483 37 96

Lisa Arnell, head of influencer editorial Aller media: lisa.arnell@aller.com, 073 520 38 39

I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group, samt e-handelsföretaget Skapamer. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.