MQ väljer Make Your Mark

MQ väljer Make Your Mark

I MQ:s arbete med att nå sin hängivna målgrupp på ett inspirerande och redaktionellt sätt väljer man att med hjälp av contentbyrån Make Your Mark skapa ett nytt modemagasin.

– Ett magasin känns som en naturlig del i vår marknadsmix. Och för oss kändes det därför rätt att välja Make Your Mark som samarbetspartner. De har den erfarenhet inom retail och fashion som vi söker, säger Madeleine Ahlström, tf. reklamchef på MQ.

Just nu är MQ inne i ett utvecklingsarbete och man satsar stort på det visuella uttrycket. Med hjälp av några av Sveriges starkaste modefotografer ska man höja den kreativa nivån, öka modegraden och samtidigt visa sin bredd.

– Alla vet att vi har starka varumärken som vi har unika samarbeten med, men vi vill också berätta om vad som skiljer oss från andra kollegor i branschen. Ett exempel är att bjuda in till vår egen designavdelning och se hur MQ tänker från ritbord till butik, säger Madeleine Ahlström.

Premiärnumret av MQ Magazine kommer att distribueras med Femina, Café och Damernas värld. Magasinet kommer också att skickas ut till de mest trogna kundklubbsmedlemmarna och finnas på plats i butik. I mitten på september kommer det första numret fullmatat med internationellt mode, trendrapporter, beauty, intervjuer med designers, och mycket mer.

– Det här är vår hemma-arena, och faktum är att vi i princip varje vecka jobbar med den här typen av mode- och lifestyleproduktioner både i Sverige och utomlands. Vi har ett kontaktnät som sträcker sig ut i världen och som kommer väl till hands i produktioner som dessa. Att få vara med på MQs resa med att utveckla sin relation till kunderna känns fantastiskt roligt, säger Sonja Björk Ebert, produktionschef Make Your Mark.

Make Your Mark är en av Sveriges ledande contentbyråer och ingår i Aller media. I bolaget arbetar cirka 35 personer. Några exempel på uppdragsgivare är: NK, AMF Fastigheter, KappAhl, Stadium, Rusta, Unionen, Formex, Karolinska universitetssjukhuset m fl. För frågor kontakta Sonja Björk Ebert, Make Your Mark, 070-990 16 77

Sedan 1957 har MQ varit en av Sveriges ledande varumärkeskedjor.

Butikskedjan omfattar i dag 121 butiker och ambitionen är att lansera MQ som den ledande modekedjan i Norden. Till hösten kommer man också att öppna en flagshipstore i Norge.

Madeleine Ahlström, Tf Reklamchef, MQ, 076-126 83 30