Narvas nya vd Frida Dahlgren och vice vd Johannes Zetterlund. Foto: Fredrik Persson

Ny ledarduo ska ta Narva till nästa nivå

Frida Dahlgren har utnämnts till ny vd och Johannes Zetterlund till ny vice vd för Narva.

Jag är väldigt glad att kunna presentera en ledarduo som kommer att kunna ta Narva till nästa nivå, säger Anders Rask, styrelseordförande i Narva och vd för byrånätverket Ahead Group.

Frida Dahlgren har under de tio senaste åren arbetat på ledande befattningar inom Prime och har stor erfarenhet av att leda högt presterande konsultorganisationer.

- Jag ser verkligen fram emot att komma till Narva, en vass byrå som jag under flera år följt på avstånd. Bolaget är på en spännande resa och jag är övertygad om att jag och det starka team som finns på Narva kan utveckla bolaget vidare, säger Frida Dahlgren.

- Min ambition är att göra Narva till branschens mest attraktiva arbetsplats. Lyckas vi med det kommer både talangerna och uppdragsgivarna att välja Narva, fortsätter Frida.

Vice vd blir Johannes Zetterlund som varit på Narva i sex år i rollen som partner och teamchef för det snabbväxande affärsområdet sustainability.

- Narva har gått starkt under pandemin, vi har inte permitterat eller bromsat, utan anpassat vårt erbjudande och vunnit många nya uppdrag. Vi har ett grymt bra läge att fortsätta växa och utveckla vår affär, säger Johannes Zetterlund.

Frida Dahlgren och Johannes Zetterlund tillträder sina roller 1 augusti. I samband med ledarbytet kliver Narvas grundare Daniel Bergsten och Johan Molander av sina operativa roller men kvarstår som minoritetsägare.

- Johan och Daniel har gjort ett fantastiskt jobb i att bygga en framgångsrik byrå. Vi riktar ett stort tack till dem och ser fram emot en minst lika stark utveckling framåt, säger Anders Rask.

Narva är en bred kommunikationsbyrå som är ledande inom bland annat hållbarhet, börsbolagskommunikation och life science. Under senaste räkenskapsåret omsatte Narva cirka 100 mkr med ett rörelseresultat på 11 mkr.

För ytterligare information kontakta:

Ander Rask, styrelseordförande och vd för Ahead Group,+46 (0)70 217 8215, anders.rask@aller.com

Fakta om Ahead Group

Narva ingår i det nordiska byrånätverket Ahead Group som består av ett tiotal bolag. Ahead Group är en del av Aller media som är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group, samt e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, myperfectday.se