Sara Forssberg och Carolina Månsson

Nytt ledarskap inom Aller Medias kommersiella team

I januari tillträdde Sara Forssberg som ny CCO på Aller Media. Nu tillsätts även Carolina Månsson som ny Head of B2C and Marketing.

– ­Jag är väldigt glad över att Sara Forssberg är tillbaka från sin föräldraledighet och i sin nya roll som CCO. På den instabila marknad och omvärld som vi nu alla möter krävs tryggt och målmedvetet ledarskap. Sara är, med sin långa erfarenhet av mediebranschen och sitt engagerade och empatiska ledarskap, rätt person på rätt plats för att driva hela vår kommersiella affär inom B2B och B2C, säger Lotta Cederbom, koncernvd Aller Media.

Sara Forssberg har jobbat på Aller Media sedan 2019, senast i rollen som Head of B2B. Innan dess har hon bland annat varit VD på reklambyrån Drama Queen och dessförinnan lett OMDs Business Directors med team.

– Det har verkligen varit en rivstart sedan jag kom tillbaka i januari med att sätta sig in i hela vår kommersiella affär där våra läsarintäkter och martech är ett nytt ansvarsområde för mig. Vi når tre miljoner kvinnor som ihop med vår kontext och kvalitativa annonsmiljö är väldigt eftertraktad av våra samarbetspartners och annonsörer. Sedan har vi också många nya medarbetare för mig att lära känna då vi fortsatt växa under tiden jag varit föräldraledig. B2B och B2C behöver jobba väldigt tight ihop och kanske mer än någonsin utnyttja synergierna och vara kreativa för att fortsätta ligga i framkant. Det ligger högt upp på agendan för mig, säger Sara Forssberg, CCO på Aller Media.

Som en del av den nya ledningsgruppen inom Kommersiella (B2B + B2C) tillsätts även Carolina Månsson som ny Head of B2C and Marketing. Carolina har jobbat på Aller Media sedan 2017 i olika ledande befattningar inom insight, analys och marknad. Sedan tidigare har hon bland annat drivit Research och konsultbyrå och har gedigen erfarenhet av marknadsanalys och varumärkesarbete från Svenska Spel, YouGov och PostNord.

– Carolinas gedigna erfarenhet av varumärken och insiktsarbete kommer väl till pass i det arbete som krävs för att driva vårt marknads- och säljteam inom B2C. Vi behöver bli ännu bättre på att förstå vad målgruppen vill ha och vad de är villiga att ge i utbyte, oavsett om det är pengar eller tid. Carolina är en varm person och uppskattad ledare inom Aller Media som jag har väldigt högt förtroende för, säger Sara Forssberg.

För mer information vänligen kontakta:

Sara Forssberg, CCO – 072-501 20 55, sara.forssberg@aller.com

Carolina Månsson, Head of B2C & Marketing – 073-422 02 46, carolina.mansson@aller.com

I Aller Media-koncernen ingår affärsområdena Media, Ahead Group och E-commerce.

Som mediehus är Aller Media marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest kända varumärken, profiler och poddar. Mediehuset har levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

Inom E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day.

Läs mer på aller.se, aheadgroup.se, skapamer.se samt myperfectday.se.