OTW och Narva satsar i Malmö

OTW och Narva satsar i Malmö

Nordens största contentbyrå, OTW, och den snabbt växande PR-byrån Narva satsar på ett gemensamt kontor i Malmö. Byråchef blir Janna Sundewall, tidigare VD för Geelmuyden Kiese i Danmark.

- OTW är Nordens mest prisbelönta contentbyrå och Narva blev precis utsedda till Nordens bästa PR-byrå. Så när jag fick frågan om jag ville bygga upp ett kontor tvekade jag inte en sekund, säger Janna Sundewall.

OTW har sedan tidigare ett kontor med åtta medarbetare i Malmö. Bland kunderna märks Sova, CityGross och IKEA. Därutöver finns OTW i Danmark med 55 medarbetare i Köpenhamn och Århus. Narva har redan ett antal kunder i Skåne vill nu bredda verksamheten i söder.

- Det finns många framgångsrika företag i och omkring Malmö. Vi är övertygade om att en lokal närvaro gör att vi under Jannas ledning kan växa på den här marknaden, säger Daniel Bergsten, managing partner på Narva.

Janna Sundewall kommer närmast från Geelmuyden Kiese där hon varit VD för Danmarkkontoret och tidigare Sverigekontoret. Innan dess var hon rådgivare och enhetschef på Westander.

- Vi behöver möta efterfrågan på bredare uppdrag, vilket gör att vi går mot att vara en fullservicebyrå, säger Marcus Wikner, VD på OTW. Med Janna får vi både strategisk kompetens och någon som kan den tuffa konkurrens som råder i Öresundsregionen.

För mer information:
Janna Sundewall, byråchef Malmö, 073-310 10 07,
janna.sundewall@otw.se

Marcus Wikner, VD OTW, 070-982 89 60,
marcus.wikner@otw.se

Daniel Bergsten, Managing partner Narva, 070-722 01 81,
daniel.bergsten@narva.se

OTW och Narva ingår i Ahead Group som ägs av Aller Media. Övriga byråer är svenska Make your mark, norska Redink, Hyper och Nova Vista/Fresh Thinking, finska Dingle och Aller Ideas samt danska OTW och Aller Client Publishing.

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera läsare, besökare och följare.