Sex nomineringar till Aller Media i Tidskriftspriset 2023

Sex nomineringar till Aller Media i Tidskriftspriset 2023

Tidskriftsprisets nomineringar är färdiga och nu står det klart att Aller Media är nominerade hela sex gånger. Utöver nomineringarna i kategorin ”Årets rörligt” är Aller Media nominerade två gånger i kategorin "Årets kreativa annonsaffär” och Femina har blivit nominerad till det prestigefyllda magasinspriset ”Årets tidskrift populärpress”.

De nominerade bidragen och deras motiveringar är:

ÅRETS KREATIVA ANNONSAFFÄR
Game squad goes fashion – ett samarbete mellan ELLE och Xbox
“Kreativitet är att tänka utanför boxen. Här är det i stället boxen som är kärnan i projektet – och kreativiteten går både ett och två varv utanför lådan.”

Pomodoro passion– ett samarbete mellan ELLE mat&vin och Mutti
“Enkelt och rustikt – men också passionerat och inspirerat, där arbetsveckans grå början i stället blev tomatröda måndagar. Ett kreativt recept på hur man kan tänka multimedialt – eller Mutti-medialt? Effekten? Molto bene!”

– Dessa nomineringar är resultatet av ett engagerat team, som tillsammans har strävat efter att tänka utanför boxen och leverera kampanjer som verkligen berör våra målgrupper. Det är en bekräftelse på den passion, kreativitet och hårda arbete som vårt team lägger ner varje dag, säger Ida Fridh, Head of Creative Studio.

ÅRETS TIDSKRIFT POPULÄRPRESS
Femina

“Femina är engagerande, vaken och i tiden. Här finns en angelägen och ambitiös journalistik som lägger ner lika mycket omsorg om djupet som ytan. Med viktiga kampanjer som BUP-uppropet och med modet att starta en ny gala i kristider sticker man ut från mängden.”

– Vi är otroligt glada! Feminas redaktion har arbetat väldigt medvetet de senaste åren med att inte bara vara Sveriges äldsta och största, utan även mest betydande livsstilsmagasin för kvinnor, och denna nominering är ett bevis på att vi har lyckats! säger Feminas chefredaktör Åsa Liliegren.

Om priset
Tidskriftspriset utses av Sveriges Tidskrifter och verkar för en hög kvalitet inom tidskriftsbranschen genom att premiera goda förebilder och nyskapande insatser. Nominerade och vinnare av Tidskriftspriset tas fram av ett antal jurygrupper med erfarna personer från mediebranschen. Vinnarna i alla kategorier utses under Tidskriftsgalan den 25 oktober.

I Aller Media-koncernen ingår affärsområdena Media, Ahead Group och E-commerce.

Som mediehus är Aller Media marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest kända varumärken, profiler och poddar. Mediehuset har levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

Inom E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day.

Läs mer på aller.se, aheadgroup.se, skapamer.se samt myperfectday.se.