Shoka Åhrman till Femina ”ett fantastiskt tillskott och helt rätt för Femina”

Femina förstärker sitt profilteam och rekryterar föreläsaren och författaren Shoka Åhrman. I sin blogg kommer hon att dela med sig av tankar och tips kring ekonomi, konsumtion, jämställdhet, beteendeekonomi och hållbarhet. En uppskattad röst och ett fantastiskt tillskott.

Shoka Åhrman är sparekonom, föreläsare, författare och tvåbarnsmamma med passion för ekonomi. Hon har skrivit flera böcker om sparande och beteendeekonomi och föreläser ofta om hur kvinnor kan ta kontrollen över sin ekonomi.

I bloggen delar Shoka Åhrman med sig av handfasta tips kring ekonomi och hoppas på att inspirera och skapa en ökad förståelse för hur ekonomi kan vara en väg till bättre självkänsla, egenmakt och ett rikare liv.

- Att få skriva om ekonomi och mina andra hjärtefrågor i Femina känns både roligt och pirrigt. Femina lyfter många andra viktiga ämnen och frågor som berör oss kvinnor. Genom att få tillgång till plattformen hoppas jag kunna inspirera andra kvinnor till större ekonomisk medvetenhet och egenmakt. Det känns väldigt spännande, berättar Shoka Åhrman.

Efter många år inom en mansdominerad finansbransch valde Shoka Åhrman att skifta fokus från rådgivning till att kommunicera och arbeta som sparekonom med inriktning mot kvinnor och jämställdhet.

– Vi säger gärna att Sverige är ett av de mest jämställda länderna i världen, men tittar man på statistiken ser vi att kvinnor äger mindre än män, kvinnor startar färre bolag än män och kvinnor har mindre pengar på sparkontot än män. Vi är inte så jämställda som vi tror att vi är och har kapacitet att vara, säger Shoka Åhrman.

Åsa Liliegren är chefredaktör på Femina och är glad att nu kunna välkomna Shoka Åhrman till gänget.

- Shoka Åhrman är ett fantastiskt tillskott till Feminafamiljen. Hennes spetskompetens och engagemang i allt som rör ekonomi ur ett kvinnoperspektiv är precis det vi vill ge våra läsare och följare, säger Åsa Liliegren.

Femina har sedan tidigare profiler som bland annat Cecilia Blankens, Malin Wollin, Sofia Ståhl, Ann Söderlund och nu senast Shoka Åhrman. Bloggen finns på shokaahrman.femina.se.

För mer information, kontakta:

Åsa Liliegren, chefredaktör Femina: asa.liliegren@aller.com, 070 650 30 34

Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media: ida.antebro@aller.com, 070 483 37 96

Lisa Arnell, head of influencer editorial Aller media: lisa.arnell@aller.com, 073 520 38 39

Aller media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Allashop, Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, allasshop.se samt myperfectday.se