Tobias Wixtröm ny chefredaktör för Hänt-gruppen

Tobias Wixtröm ny chefredaktör för Hänt-gruppen

Tobias Wixtröm har de senaste tre åren arbetat som sportchef på Aftonbladet TV där han har ansvarat för att bygga upp Aftonbladets satsning på sport-tv. Han ska nu driva Hänt-gruppens fortsatta utveckling, däribland nysatsningarna Hänt.se och Hänt i Veckan. Hänt-gruppen omfattar varumärkena Hänt Extra, Hänt i Veckan, Hänt Bild, Hänt.se samt TV-guiden.

– Tobias har gedigen erfarenhet av nyhetsarbete, nöjesjournalistik och digitala medier – särskilt inom rörligt. Det gör honom till en drömrekrytering för Hänt-gruppen. Jag ser fram emot att jobba ihop med honom och utveckla kändisjournalistiken för framtiden, säger Stina Abenius, publicistisk direktör på Aller media.

Han har tidigare haft flera olika tjänster på Aftonbladet och har dessförinnan arbetat som chefredaktör på FHM samt varit nöjeschef på tidningen Slitz. Han har även ett förflutet som reporter på Se&Hör.

– Jag är oerhört glad och inspirerad över att få denna möjlighet. Det finns massvis med spännande saker och idéer att bygga vidare på inom Hänt-gruppen, och min målsättning är att kunna ta hela genren på rätt väg in i framtiden. Efter många fantastiska år på Aftonbladet och Sportbladet hoppas jag kunna ta med mig mina erfarenheter till Aller media och förvalta dem på ett bra sätt i en medievärld som rör sig snabbt och som har många spännande år framför sig, säger Tobias Wixtröm.

Tobias Wixtröm tillträder tjänsten senast den 1 juni och efterträder Bo Liljeberg.