Markus Wikner och Evelina Stucki. Fotograf: Fredrik Persson.

Vd-skifte inom Ahead Group – Evelina Stucki ny vd på Make Your Mark

Evelina Stucki blir ny vd för contentbyrån Make Your Mark och tar över efter Jonas Terning som valt att lämna byrån. Aller media gör återigen en topprekrytering internt, Evelina rekryteras från OTW, också inom Ahead Group.

Evelina Stucki har arbetat på OTW i tio år, de senaste tre åren som konceptchef, med ansvar för OTW:s säljerbjudande och byråns kreativa team. Hon ser nu fram emot den nya rollen.

– Jag är imponerad av Make Your Mark. Av kvaliteten i produktionerna och av hur man jobbar. Det är en byrå med höga ambitioner och det gillar jag. Nu ser jag fram emot att träffa och lyssna på alla nya kollegor och kunder och därefter sätta planen framåt. Det ska bli otroligt roligt, säger Evelina Stucki.

Evelina Stucki tillträder den nya rollen första september och ersätter då Jonas Terning.

– Evelina har kompetensen och drivet att ta Make Your Mark till nästa nivå så det är väldigt kul att hon tar över. Vi har jobbat ihop i många år och jag vet att hennes erfarenheter, kunskap om hantverket och förmåga att tänka nytt gör att hon passar otroligt bra för rollen. Hela Ahead Group står inför spännande möjligheter och jag är glad över att vi har så starka ledare på alla tre byråerna, säger Marcus Wikner, vd för Ahead Group.

Make Your Mark har vuxit med god lönsamhet under de senaste åren och samtidigt stärkt positionen som en av Sveriges ledande contentbyråer. Jonas Terning har arbetat inom Aller-koncernen i tio år och har förutom rollen som vd på Make Your Mark varit chefredaktör på tidningen Café.

– Jonas har gjort ett väldigt bra jobb och utvecklat Make Your Mark på ett enastående sätt. Det är tråkigt att han slutar men samtidigt har jag full förståelse för att han efter alla dessa år vill prova något nytt, säger Marcus Wikner.

Jonas Terning går nu vidare till customer platform-bolaget Planhat.

– Resan med Make Your Mark har varit den roligaste i mitt yrkesliv, så det är med dubbla känslor jag hoppar på en ny utmaning i en spännande bransch. Med de kollegor som är på plats, de uppdragsgivare vi har och med den kreativa och strategiska skärpa som Evelina Stucki som ny vd tillför är jag övertygad om att byråns resa bara börjat. Det blir spännande att följa det från sidan, säger Jonas Terning.

Om Make Your Mark

Make Your Mark har redovisat goda resultat under de senaste åren. Under räkenskapsåret 19/20 omsatte byrån 126 miljoner kronor och gjorde en vinst på 15 miljoner kronor. Byrån har kunder som Lärarförbundet, Vattenfall, Klarna, Unionen, Volvo, Svenska Kennelklubben, Svenska Golfförbundet, Naturvårdsverket, JM, Apotek Hjärtat och Försvarsmakten. Make Your Mark ingår i det nordiska byrånätverket Ahead Group som består av ett tiotal bolag. Ahead Group är en del av Aller media som är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

För mer info, vänligen kontakta:

Marcus Wikner, vd för Ahead Group

Marcus.wikner@aller.com

Aller media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Allashop, Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, allasshop.se samt myperfectday.se