Vinst för Aller media i Employer Branding Awards

Vinst för Aller media i Employer Branding Awards

Aller medias koncerndirektör HR och kommunikation Joakim Romanus vinner i kategorin Årets Employer Branding HR-personlighet.

Universums Employer Branding Awards är en årlig prisutdelning där arbetsgivare och enskilda individer som lagt extra energi på att bygga ett starkt Employer Brand hyllas. Motiveringen lyder:

”Det finns ingen universell lösning för att jobba framgångsrikt med dessa frågor. Alla branscher har olika förutsättningar. Den verkligheten mötte denna relativa nykomling i branschen som på kort tid nått exempellösa framgångar med sin genomtänkta plan för Employer Branding och strategisk kompetensförsörjning.”

Aller media har under de senaste åren genomgått en stor digital transformation. Ett tydligt fokus har varit att fylla Aller medias varumärke det med innehåll som speglar företagets why – att ge Sveriges kvinnor ett rikare liv – något som format både den externa och den interna kommunikationen. Att stärka Aller medias Employer Brand har varit ett uttalat mål och stor vikt har lagts på ledarskap och självledarskapsutveckling, medarbetarkommunikation och aktiviteter som stärker gemenskapen hos medarbetarna.

– Det finns inga genvägar till detta. Vi utgår från forskningen, förankrar vår värdegrund i vårt why och satsar på ledarskap och självledarskap. Det handlar om att ha tillit om att vi gör detta tillsammans, medarbetarna är våra allra viktigaste ambassadörer, säger Joakim Romanus.

Regioner

Aller media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Allashop, Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, allasshop.se samt myperfectday.se