Allians för Sveriges framtidskonferens den 19 maj 2006

Som en del i arbetet med att förbereda Allians för Sverige för ett maktskifte arrangeras en ”framtidskonferens”. Under konferensen kommer samhällsfrågor som ligger framför oss inför kommande mandatperioder att diskuteras. Det preliminära programmet bifogas. Konferensen äger rum på Hotell Rival på Mariatorget i Stockholm. Förutom företrädare från Allianspartierna från hela landet välkomnas allmänheten, företrädare för organisationer och intresserade journalister att komma. Ackreditering är obligatorisk och görs senast måndag 15 maj via följande länk; http://www.anmaldig.nu/framtid/ Det finns möjlighet att koppla upp sig via trådlöst nätverk i matsalen på Hotell Rival. Välkomna! Fredrik Reinfeldt Lars Leijonborg Göran Hägglund Maud Olofsson Moderaterna Folkpartiet Kristdemokraterna Centerpartiet ________________________________ För ytterligare information: Niki Westerberg (fp), presschef 070-937 15 25, niki.westerberg@riksdagen.se Joakim Bergström (fp), pressekreterare åt Lars Leijonborg 070-772 74 47, joakim.bergstrom@riksdagen.se Ulrica Schenström (m), presschef 073-682 80 02, ulrica.schenstrom@riksdagen.se Sara Malmgren (kd), pressekreterare åt Göran Hägglund 070-535 07 87, sara.malmgren@riksdagen.se Frank Nilsson (c), pressekreterare åt Maud Olofsson 070-217 31 71, frank.nilsson@riksdagen.se Program för Allians för Sveriges framtidskonferens 19 maj 2006 9.00 - 10.00 Inregistrering, kaffe 10:00 Hur Sverige påverkas av omvärlden Samtal om globalisering, värderingsförändringar och dualisering. Alliansföreträdare och representanter för näringslivet och forskning deltar. 11:00 En agenda för ett bättre Sverige Fredrik Reinfeldt, Lars Leijonborg, Göran Hägglund och Maud Olofsson presenterar en plattform med utgångspunkterna för en ny regering samt vilka samhällsproblem som är de viktigaste för en ny regering att lägga vikt vid. 11:30 Lunch och kaffe 12:30 Fyra samtal om hur Sverige kan utvecklas Fler jobb i Sverige i globaliseringens tidevarv - går det? Alliansföreträdare Jan Carlzon, blivande ordförande Företagarna Lena Hagman, chefsekonom TCO 13.15 Mer kunskap för framtida utmaningar Alliansföreträdare Anna Ekström, ordförande SACO Bo Sundblad, läsforskare Lärarhögskolan Stockholm 14.00 Fruktsallad 14.15 Uthållig miljö och ansvar i en globaliserad värld Alliansföreträdare Göran Carstedt, tidigare VD för Volvo i Nordamerika Karin Stenman, Dem Collective som säljer miljövänliga kläder tillverkade i Indien och Sri Lanka 15.00 En välfärd värd namnet - även i framtiden Alliansföreträdare Gunnar Wetterberg, samhällspolitisk chef SACO Ann Lindgren, ordförande Sveriges Pensionärsförbund 15.45 Avslutning 16.00 Mingel i baren