Carina Zachau (M), kollektivtrafiknämndens ordförande

​Nya tag om busstrafiken i Eslöv

På dagens sammanträde med kollektivtrafiknämndens beredningsutskott, som hanterar upphandlingsfrågor på uppdrag av kollektivtrafiknämnden, återremitterades ett ärende avseende upphandling av stads- och regionbusstrafiken i Eslövs kommun. Bakgrunden till återremissen är att det finns ett behov av att ta ett omtag om dialogen mellan Skånetrafiken och Eslövs kommun för den kollektivtrafik som planeras för kommande år.

− Dialogen med Eslövs kommun har inte varit tillräcklig från början. Därför ska Skånetrafiken göra om och göra rätt för att säkerställa att kollektivtrafiken som planeras i kommunen faller ut väl med hänsyn till antalet resande, Skånetrafikens ekonomi och kommunens synpunkter, säger Carina Zachau (M), regionråd och kollektivtrafiknämndens ordförande.

För mer information och kommentarer:

Carina Zachau (M)

Regionråd och kollektivtrafiknämndens ordförande

carina.zachau@skane.se

Regioner

Peter J Olsson

Presskontakt Chefsstrateg (M) regional utveckling, strategisk kommunikation och presskontakter 070-4487170

Allians för Skåne

Allians för Skåne