Lisa Nilssons "Kvinnan som är jag" - vilken succé!

Lisa Nilssons "Kvinnan som är jag" - vilken succé!

DN skriver "I krogshowen 'Kvinnan som är jag' visar Lisa Nilsson att hon har en stå upp-komikers tajming och en soulsångares röstresurser", Aftonbladet delar ut 4 plus och tycker att " ... sång-, dans- och stand up-kvinnan Lisa Nilsson känns fullständigt självklar i sin välregisserade föreställning". Missa inte chansen att se Lisa Nilsson i sin första, egna föreställning där hon inkluderar alla sina artistiska uttryck. "Kvinnan som är jag" spelas på Rival till och med den 14 april.

I "Kvinnan som är jag" berättar Lisa Nilsson om sin resa från då till nu. Bland mycket annat gör hon upp med sin gamla 90-talsimage. Musik, sång och dans varvas med personliga berättelser och en stor portion humor.

Medverkande
Idé och manus Lisa Nilsson
Regissör och koreograf Anna Ståhl
Rådig rådgivare Sissela Kyle
Scenograf Erik Gullberg
Kostymdesign Camilla Thulin
Ljusdesign Johan Sundén
Ljuddesign Brollan Söderlund

Dansare David Dalmo

Musiker Mattias Torell (gitarr), Peter Forss (bas), Per Lindvall (trummor), Björn Arkö (saxofon), under ledning av Pål Svenre (piano).

Skrivet om föreställningen

DN

Aftonbladet ++++

"Lisa Nilsson får till en snyggt sammanhållen show när hon adderar småroliga monologer och härlig steppdans till skönsången"
SvD

"Det här är så hög klass rakt igenom att allt annat bleknar av vad (jag i alla fall) har sett tidigare."
På Scen Betyg 5 (av 5)

"Jag gick ut från Rival med rysningar och inspiration till att skapa. Jag kände också att detta är en föreställning jag gärna skulle se om, kanske flera gånger till och med. Så se den!"
TeaterStockholm.se