2:22 A Ghost Story – internationell skräcksuccé kommer till Sverige

2:22 A Ghost Story – internationell skräcksuccé kommer till Sverige

Den övernaturliga thrillern från West End kommer till Sverige och bjuder på teater som du aldrig sett den förr. Efter stora framgångar i London och Los Angeles har det blivit Stockholms tur att drabbas av kalla kårar. På scen står en stjärnspäckad ensemble bestående av Rakel Wärmländer, Adam Pålsson, Johanna Nordström och Johannes Kuhnke. För regi står Helena Bergström.

2:22 – A Ghost Story har premiär 14 september på Rival i Stockholm. Biljetter ute nu på allthingslive.se

Stålsätt dig för en skräckfilm, fast i levande form. Rakel Wärmländer, Adam Pålsson, Johanna Nordström och Johannes Kuhnke tar med oss på en adrenalinfylld kväll kantad av mystiska hemligheter och paranormala aktiviteter. Jenny tror att hennes och maken Sams nya hus är hemsökt, men det vill inte Sam veta av. När de diskuterar saken med gamla vännen Laura och hennes nya partner Benny över en middag blir det en krock mellan tvivel och övertygelse. Kan de döda verkligen gå igen? Paren stannar uppe till klockan 2:22… och då kommer de få svaret.

Den här pjäsen är verkligen något utöver det vanliga och något som jag tror fattas teaterscenen i Stockholm. Därför är jag så glad att jag fått chansen att sätta upp den med den här toppensemblen! Det är ett otroligt spännande relationsdrama samtidigt som det finns en extra krydda med en annan dimension. Det gör att publiken garanterat kommer att sitta som på nålar, säger Helena Bergström.

Det är en stjärnspäckad kvartett som möts i höst. Rakel Wärmländer, Adam Pålsson och Johannes Kuhnke är veteraner både på teaterscenen och TV- och filmduken. För komikern och poddstjärnan Johanna Nordström blir det däremot teaterdebut.

– Det ska bli så roligt att få vara på scen live igen, det är det roligaste jag vet. Jag har länge velat spela teater och prova något annat än humor, så jag är peppad på att få göra en seriös dramaroll. När jag kört standup har jag stått i en källare och hävt öl och jordnötter, så det är kul att få komma in i finrummet, säger Johanna Nordström.

2:22 A Ghost Story har tilldelats 3 WhatsOnStage Awards (inklusive Best New Play) samt nominerats till 3 Olivier Awards.

Pjäsens författare Danny Robins har under flera år intervjuat människor som är övertygade om att de sett spöken. Mötena inspirerade honom att skriva 2:22 A Ghost Story men också att skapa flera dramadokumentärer för BBC. Ett exempel är podcasten The Battersea Poltergeist som blev ett globalt fenomen och klättrade till #1 Drama Podcast World Wide.

Föreställningen 02:22 A Ghost Story har premiär på Rival 14 september 2023.

Biljetter ute nu på allthingslive.se/event/a-ghost-story.

I rollerna
Jenny: Rakel Wärmländer
Sam: Adam Pålsson
Laura: Johanna Nordström
Benny: Johannes Kuhnke

Regi: Helena Bergström
Översättning: Calle Norlén

Längd: 1 timme 45 min
Åldersgräns: 13 år

Presenteras av All Things Live.

Ursprungligen producerad av Tristan Baker och Charlie Parsons för Runaway Entertainment, Isobel David och Kater Gordon.

Presenteras enligt överenskommelse med Music Theatre International.

För mer information, vänligen kontakta:
Lina Kåberg Stene, Kult PR, lina.kaberg.stene@kultpr.se, 0707-62 04 66

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.