90 000 sålda biljetter - nu kommer discopartyt med Alcazar tillbaka till Hamburger Börs

På torsdag 6 oktober intar Alcazar Hamburger Börs med sin fullmatade show "Disco Defenders”. Discogudarna Lina Hedlund, Andreas Lundstedt och Tess Merkel återvänder till Stockholm med en helt ny scenlösning efter att trion dansat sönder den gamla under vårens Sverigeturné. Alcazars prisbelönta och hyllade "Disco Defenders” spelas varje vecka fram till jul.

– Att återvända till Hamburger Börs för en fjärde spelsäsong känns som en dröm. Alla vet att partyt är som bäst när discot har pågått ett tag, hälsar Alcazar.

"Disco Defenders” är en stor succé. Den utsågs på QX Gaygala 2016 till "Årets scenshow”, har sålt närmare 90 000 biljetter och hyllas i media som "kaxigt och extremt proffsigt” (VLT), "maffig discoshow” (GP) och ”imponerande” (Aftonbladet).

När nu discofesten återvänder till Hamburger Börs i Stockholm efter vårens Sverigeturné är det i en helt ny skrud med samma pampiga och sprudlande stämning. Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund uppträder tillsammans med några av Sveriges bästa dansare och musiker med regi av Edward af Sillén. Publiken bjuds på discoklassiker från de senaste 40 åren och naturligtvis också Alcazars egna hits så som "Crying at the Discoteque", "Not a Sinner, Nor a Saint", "Alcastar", "Stay the night" och “Blame it on the Disco”.

Höstsäsongen av "Disco Defenders” på Hamburger Börs har premiär den 6 oktober och från och med den 23 november kan man även kombinera discokvällen med Hamburger Börs julbord. Efter varje kvällsföreställning kör Börsen även i år Club Alcatraz, Stockholms hetaste discogolv.

Spelplan för "Disco Defenders" höstsäsong:
www.blixten.se/alcazar

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar"
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter"

Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."

QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"
GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi."
Aftonbladet

"kaxigt och extremt proffsigt”
VLT

Om Alcazar
Alcazar bildades 1998 och har sedan dess varit en pålitlig leverantör av discohits. År 2000 fick de sin första internationella framgång med låten ”Crying at the Discoteque”. 2003 deltog de i Melodifestivalen för första gången med ”Not a Sinner, Nor a Saint” som slutade trea. Låten slog stort på listorna i Sverige och sålde guld. Sedan dess har gruppen deltagit i Melodifestivalen ytterligare fyra gånger.

Gruppen har under karriären samarbetat med profilerade låtskrivare som Alexander Bard, Anders Hansson, Orup och inte minst fått specialskrivna låtar av Neil Tennant och Chris Lowe från Pet Shop Boys.

"Disco Defenders” hade premiär våren 2015 på Rondo i Göteborg, fortsatte på Hamburger Börs i Stockholm under hösten och åkte våren 2016 ut på en stor Sverigeturné. I februari belönades den med utmärkelsen "Årets scen” på QX Gaygalan.

Biljetter
Biljetterna finns på blixten.se och showtic.se.

Pressbilder finns här

Johannes Sundelin, ILES PR