Albumaktuella Moto Boy åker på turné i vår – NEW MUSIC LIVE

Albumaktuella Moto Boy åker på turné i vår – NEW MUSIC LIVE

För mindre än en vecka sedan kom Moto Boys nya och efterlängtade singel ”Everybody’s running from something”, som premiärspelades på Musikguiden i P3. I början av mars nästa år släpps fjärde albumet ”NEW MUSIC” och i slutet av samma månad åker Moto Boy ut på turné, med premiär i Helsingborg den 23 mars. Biljetterna släpps idag.

- Det ska bli fantastiskt att åka ut och spela igen! Jag kommer ta med mig det nya soundet från ”NEW MUSIC” till livescenen, det är inspirerande och utmanande och är en helt ny riktning för mig. Kommer bli så jävla coolt!, hälsar Moto Boy

Nya albumet ”NEW MUSIC” är precis vad namnet antyder. Tillsammans med österrikiska Berlin-baserade producenten Niko Stoessl (SlikNik) har Moto Boy nu tagit sitt sound i en radikalt ny riktning. Det är en spöklik mix av skandinavisk melankoli och Berlins klubbscen och har attraherat samarbeten med artister som Nina Persson (The Cardigans, A Camp), Berlin-baserade duon GRAU, svenska polar-electronica artisten PIKKO och trummisen Christian Eigner (Depeche Mode, Dave Gahan).

Den 3 mars 2017 släpps ”NEW MUSIC” och i anslutning till det åker Moto Boy ut på Sverigeturné, en mycket efterlängtad sådan.

Turnéplan

23 mars  The Tivoli, Helsingborg
24 mars  Palladium, Malmö
26 mars  Kungsbacka teater, Kungsbacka
29 mars  Stora Teatern, Göteborg
30 mars  Kägelbanan, Stockholm
31 mars  Katalin, Uppsala
1 april     East West, Örebro

motoboy.se

Moto Boy facebook

Instagram @motoboymusic

Biljetter
Biljetterna släpps idag via: http://www.blixten.se/motoboy

Presskontakt Moto Boy

Ebba Lindqvist PR, brev@ebbalindqvist.se 070-480 33 00.

Pressackrediteringar

Vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se 070-697 39 59.