Alcazar tar supershowen Disco Defenders till Stockholm i höst

Alcazar tar supershowen Disco Defenders till Stockholm i höst

Alcazar gör just nu succé på Rondo i Göteborg med sin hyllade show ”Disco Defenders” och nu är det klart att det blir en fortsättning i Stockholm i höst! Torsdagen den 24 september slår dörrarna upp för supershowen på Hamburger Börs. Biljetterna släpps den 16 mars.

– Det känns fantastiskt att få fortsätta med ”Disco Defenders” även på Stockholms bästa krogshowscen, Börsen. Vi är så stolta över vår ”supershow” och hoppas många kommer att vilja komma och försvara discon med oss även i höst!, säger Andreas Lundstedt i Alcazar.

Storyn för den nyskrivna showen bygger på att Alcazar likt discogudar utsända från yttre rymden landar på planeten jorden för att predika discons kärleksbudskap. Uppsättningen är en totalupplevelse med glitter och glamour, fylld av discohits med stadiga beats från dåtid till nutid.

”Disco Defenders” är Alcazars första show och hade urpremiär på Rondo i Göteborg den 12 februari. Med anledning av det stora biljettrycket förlängdes spelperioden för ett par veckor sedan ända till den 16 maj. Showen har fått ett lysande mottagande från både publik och press. "Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar” skrev Göteborgs-Posten efter premiären. "Fantastisk show. Inte en död sekund." tyckte tidningen QX och Borås Tidning skrev att showen ”saknar motstycke på en svensk scen".

Förutom Alcazar består ensemblen av några av Sveriges absolut bästa dansare och ett 9-mannaband. För regin står Edward af Sillén.

Föreställningen produceras av 2E Live och Blixten & Co.

Speldatum
”Disco Defenders” har premiär på Hamburger Börs i Stockholm torsdagen den 24 september och spelas hela hösten till och med den 19 december.

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar "
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter "
Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."
QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"
GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi."
Aftonbladet

Biljetter
Biljetterna släpps måndagen den 16 mars och säljs via showtic.se, tel 0771-134 300.

Pressbilder och mer info
www.alcazarofficial.com, www.blixten.se/alcazar och www.2entertain.com/alcazar