Alcazars succéshow förlängs på Rondo

Alcazars succéshow förlängs på Rondo

Den har hyllats överallt och biljetterna börjar nu ta slut till de hittills släppta showkvällarna. Därför förlängs Alcazars föreställning ”Disco Defenders” på Rondo i Göteborg med hela tre veckor till och med den 16 maj.

Fjorton dagar efter den lyckade premiären står det nu klart att föreställningen förlängs med tre veckor i vår. Biljetterna till extraföreställningarna släpps imorgon den 27 februari.

– Vi är så otroligt glada över det här stora publiktrycket, säger Andreas Lundstedt.

– Att få fortsätta ytterligare tre veckor med att göra det vi älskar mest av allt – att stå på scen – känns underbart, fortsätter Tess Merkel.

Ingen i discotrion hade vågat hoppas att showen skulle bli en sådan braksuccé.

– Vi har varit så uppe i vår showprocess att tankarna har funnits på helt andra håll. Vi har varit superfokuserade, men bara på musiken, dansstegen och den visuella upplevelsen. Att showen får det här mottagandet känns nästan overkligt, säger Lina Hedlund.

Med den förlängda säsongen och extraföreställningarna finns från och med imorgon totalt 44 föreställningar uppe till försäljning till Alcazars Disco Defenders på Rondo. Förutom Alcazar består ensemblen av några av Sveriges absolut bästa dansare och ett stort 9-mannaband. För regin står Edward af Sillén.

Föreställningen produceras av 2E Live och Blixten & Co.

För intervjuer, kontakta:

Magnus Stråberg
pr.company@tele2.se

Pressbilder finns på www.blixten.se/alcazar och www.2entertain.com/alcazar

För biljetter och mer info se www.alcazarofficial.com, www.liseberg.se/alcazar, www.showtic.se/alcazar samt www.blixten.se/alcazar