All Things Live Sweden + Amaze Festival = Sant!

All Things Live Sweden + Amaze Festival = Sant!

All Things Live, det snabbast växande livebolaget i Europa, går idag ut med att Amaze Festival förvärvas och blir det senaste tillskottet bland bolagets redan fullspäckade lineup av festivaler, evenemang och artister. Amaze Festival är en 2-dagarsfestival som sedan uppkomsten 2018 redan fått äran att agera värd för några av musikvärldens största namn, såsom Veronica Maggio, Salvatore Ganacci, Newkid, Sebastian Ingrosso och Molly Sandén. Amaze Festival äger rum på den pittoreska ön Smögen, och startskottet för årets upplaga går den 28 juli nu i sommar.

”Det känns otroligt kul och som ett helt naturligt steg att ta tillsammans”, säger Henrik Berndtson, VD på All Things Live Sweden. ”Filosofin att live hör hemma i varenda liten vrå av vårt avlånga land delar vi helt och hållet, och att få se vad vi kan hitta på ihop känns minst sagt spännande.”

Sedan starten 2018 har Amaze Festival redan gjort avtryck både på västkusten såväl som på den svenska festivalscenen, och har med sina två tidigare genomförda festivaler lockat till sig tusentals fans och musikälskare till festivalområdet Havsvallen, bara ett stenkast från kusten. Med en bred line-up bestående av både internationella så väl som svenska namn har Amaze på bara 3 år fått äran att välkomna några av vår tids största namn upp på scen.

”Det är en stor dröm att bli en del av All Things Live:s team”, säger Christian Öster, medgrundare av Amaze Festival. ”Det blir en perfekt kombination med deras erfarenhet och vår glöd. Vi kommer kunna maximera upplevelsen för besökarna. Sammanslutningen gör det möjligt att fortsätta locka stora artister till Smögen i många år fram över. Get ready to be Amazed!”

All Things Live Group
All Things Live grundades 2018 och är idag det snabbast växande livebolaget i Europa, med kontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Belgien, Italien och Nederländerna. Företaget representerar över 500 artister, producerar över 8200 evenemang årligen, och säljer mer än 2,3 miljoner biljetter varje år. Koncernen har fler än 200 anställda och täcker hela spektrat från lokala musik- och standupakter till stora arenakonserter med internationella artister såsom The Rolling Stones, Rammstein, Green Day och Eminem. Förvärvet av Amaze Festival är ytterligare ett steg mot bolagets vision om att vara det ledande livebolaget i Europa.

www.allthingslive.se
www.allthingslive.com
www.amazefestival.se

För mer information vänligen kontakta:
Victor Fagerquist, Brand Manager
victor@allthingslive.se

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.