Andreas Weises Christmas Evening på Södra Teatern

Andreas Weises Christmas Evening på Södra Teatern

Känner du en stark längtan efter julen? Den 2 december kan du svepas in i julens underbara tid med Andreas Weise. Välkommen till Södra Teatern i Stockholm för en exklusiv julkonsert.

Andreas Weises julmusik har med sina närmre 60 miljoner streams globalt tagit svenska folket med storm. Idag är han en av Sveriges mest streamade artister över jul och många har längtat efter att få uppleva honom live igen. Nu är det äntligen dags! Turnén, som går från Rydebäck via Trollhättan, till Malmö, Jättendal och Eskilstuna, adderar en mycket speciell spelning på Södra Teatern i Stockholm – en julinspirerad kväll för att fira släppet av live-EP:n som spelades in i samma lokal.

– För ganska exakt ett år sedan stod jag på Södra Teaterns anrika scen och spelade in ”WEISE’S CHRISTMAS” inför tomma stolar, då fick vi satsa på en digital konsert. Att nu få återvända till samma lokal men inför publik känns helt magiskt, säger Andreas Weise och fortsätter:

– Vid inspelningen under pandemin mådde jag egentligen ganska dåligt, jag kände oro över livet och om jag någonsin skulle få stå på scen igen. Därför var dessa inspelningskvällar otroligt viktiga för mig. Jullåtarna på EP:n har hängt med mig i 7 år och jag trodde aldrig att det skulle bli sån succé världen över.

Live-EP:n “WEISE’S CHRISTMAS” släpps imorgon den 19 november. Biljetterna till julkonserten den 2 december på Södra Teatern i Stockholm finns ute nu på allthingslive.se/artist/andreas-weise.

Bokningskontakt:
Emil Rossling