Arena Run tillbaka i Friends Arena den 18 februari 2017

Arena Run tillbaka i Friends Arena den 18 februari 2017

I februari i år var det premiär för Arena Run – Nordens största obstacle run – där tusentals kämpade sig runt en unik och utmanande hinderbana mitt i Friends Arena. Lördagen den 18 februari 2017 är det dags igen och nytt för nästa år är familjeklassen, där en vuxen springer tillsammans med ett/sitt barn mellan 6-15 år. Specialpris, till och med den 31 oktober, för anmälan i alla klasser.

I våras arrangerades Arena Run för första gången och den 18 februari 2017 är det alltså dags igen. Hinderbanan är designad för att alla deltagare ska kunna ta sig igenom, oavsett om man är en van löpare eller bara vill ha en rolig utmaning.

Arena Run är ett unikt obstacle run-lopp i Sverige som avgörs inomhus och består av en rad utmaningar med 23 hinder inkluderade. Totalt rör det sig om 5 km utmanande löpning i stort sett i alla delar av Friends Arena och banan sträcker sig över 6 våningar; trappor, barplan, garage, arenakorridorer, läktare och innerplan.

På Arena Run väljer man att springa själv eller i lag, det går också att välja när man vill starta för att vara säker på att springa tillsammans med kompisarna, arbetskamraterna eller den tuffaste utmanaren. Dessutom finns en helt ny familjeklass för den som vill springa en kortare del av banan tillsammans med ett/sitt barn.

Oslagbara specialpriser erbjuds via hemsidan, till och med den 31 oktober, därefter höjs anmälningsavgiften.
Individuell anmälan - 695 kronor för en person.
Laganmälan - 2780 kronor för ett lag om 4 personer.
Familjeanmälan - 695 kronor för en vuxen och ett barn (6-15 år).

Stöd även organisationen Friends arbete mot mobbning och diskriminering genom att lämna ett extra bidrag om 100 kronor vid anmälningstillfället. Som tack får man en extra fin Friends nummerlapp att stoltsera med under loppet.

Förutom äran och en Arena Run-medalj att hänga runt halsen, belönas vinnaren i respektive tävlingsklass med 10 000 kr vardera.

arenarun.se

Instagram @arenarunse

#arenarunsthlm

Pressbilder Arena Run

För mer information kontakta
Sandra Skarne, Projektledare Arena Run, 0708-80 98 04 / sandra.skarne@arenarun.se

Pressfrågor
Sandra Nordin, PR och Kommunikationschef Blixten & Co, 0706-97 39 59 / sandra@blixten.se

Om Arena Run
Arena Run arrangerades för första gången i februari 2016 och är Nordens största obstacle run med sin unika och utmanande hinderbana i Friends Arena. Premiäromgången av Arena Run lockade tusentals deltagare och är ett event som samarrangeras av Runner’s World, Blixten & Co, PLEX Family, Friends Arena och med Stockholm Marathon Gruppen som teknisk arrangör.

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom liveunderhållning. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien. Vår framgång tror vi ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag. Vi tummar aldrig på kvaliteten vilket skapar relationer som håller.