Beathoven och Segertåget klara för WinterEnd 2024

Beathoven och Segertåget klara för WinterEnd 2024

Helgen 18-21 april slår WinterEnd upp portarna i Trysil för att bjuda på en tredagarsfestival fylld av musik och vinteraktiviteter. Musikprogrammet erbjuder något för alla smaker – allt från rock till festmusik från topplistorna. Artister som Bigbang och Matoma är klara för festivalen sedan tidigare och nu står det klart att även Beathoven och Segertåget ansluter till lineupen.

Om Beathoven
Beathoven, den maskerade trion som erövrade Norge 2022, har sedan debuten cementerat sin plats som en av Norges mest älskade liveakter. De har toppat flertalet listor och tagit emot nomineringar på både Norska P3 Guld och Spellemann, samt vunnit ett Spellemannpris för "Årets Festmusikk". Beathoven är kända för tung pyro, otrolig energi, allsång och unika liveversioner av deras största hits – det blir minst sagt en minnesvärd upplevelse för alla WinterEnd-besökare.

Om Segertåget
Den dynamiska artistduon Segertåget började samarbeta 2019 och har överraskat och imponerat sedan dess – de är en frisk fläkt med ambitioner att bryta barriärer för vad som är standard när det gäller både musik och liveshower. I september släpptes låten "HOT" som snabbt klättrade upp på topplistorna och nådde en imponerande 7:e plats. Segertåget är kända för sina energifyllda liveshower och stora engagemang till musikyrket – missa inte när de tar WinterEnd-publiken med storm!

Festivalen arrangeras av SkiStar och All Things Live (den största oberoende aktören inom underhållning i Norden) tillsammans med lokala aktörer i Trysil.

För att delta på festivalen behövs endast SkiPass, festivalpasset ingår.

Läs mer om WinterEnd och säkra din biljett här: https://www.winterend.no/

För mer information och pressfrågor, kontakta:

Linda Morell, PR-chef SkiStar, +46 76 11 860 02, linda.morell@skistar.com

Mediebank