Blixten & Co och ROA går ihop – blir All Things Live Sweden

Blixten & Co och ROA går ihop – blir All Things Live Sweden

I december 2018 blev Blixten & Co och Maloney Concerts – tillsammans med ytterligare 4 nordiska bolag – en del av det nya, oberoende nätverket All Things Live. I februari 2020 anslöt Malmöfestivalen Big Slap, och knappt 10 månader senare var det dags för ROA – Sveriges största humoragentur – att hoppa på tåget. Idag, den 1 oktober 2021, tar vi det stora klivet in i ett varumärkesskifte, till ett gemensamt All Things Live Sweden.

I slutet av 2018 gick 6 skandinaviska bolag ihop och bildade det nordiska nätverket All Things Live. Först ut i Sverige att svida om till ny kostym var Maloney Concerts, som sedan årsskiftet 2018–2019 verkat under namnet All Things Live Sweden – och idag tar även Blixten & Co och ROA steget. Med sig på tåget har de även festivalen Big Slap, som redan den 19 december 2021 arrangerar Winter Slap i Malmö Arena – med ett headlineframträdande bland annat från Tiësto.

Från och med idag, den 1 oktober 2021, går dessa fyra enheter samman till ett gemensamt All Things Live Sweden – med ett sammantaget erbjudande som täcker allt från standup comedy, klubbgig och dansföreställningar till stora arenakonserter och förstklassig teater. Och som en naturlig följd av både en bredare roster och ett större geografiskt nätverk, så både stärks och utvidgas det gemensamma B2B-erbjudandet.

– Vi går in i en spännande era och står starkt rustade för en fortsatt expansion. Allt som vi gjort historiskt kombinerat med de möjligheter som ligger framför oss gör att framtiden ser extremt ljus ut, och det faktum att vi överlevt ett ej tidigare skådat stålbad har gjort oss ännu mer fokuserade. Det gör att vi ser fram emot de kommande åren med extra stor tillförsikt, säger Henrik Berndtson

Blixten & Co grundades 2006 av Leif ”Blixten” Henriksson, och har under de senaste 15 åren producerat turnéer, konserter med artister som Jerry Williams, Veronica Maggio, Eric Gadd, Lena Philipsson, Petter, Lisa Nilsson, Ison & Fille, Eva Dahlgren, Miss Li, Tomas Andersson Wij – och många, många fler.

Fler fjädrar i hatten har det blivit med stora shower och föreställningar som bland andra Ljust & Fräscht med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström, Xerxes med Malena Ernman, Svansjön och Snövit av Benke Rydman, Grotesco på Scalateatern, Pluras En man av hjärtat, En man som heter Ove med Johan Rheborg, och Lola med Tommy Körberg, för att nämna ett fåtal.

Totalt närmar det sig 18 000 evenemang, förlagda över närapå 700 städer i 27 länder.

– Dessa år har varit helt fantastiska och framtiden ser ljus ut. Vi har gjort det här i 15 år, och nu fortsätter vi minst lika många till – under en gemensam flagg – med att skapa unika liveupplevelser och gränsöverskridande lösningar mellan konst och kommers, oavsett om det är musik, teater eller dans, säger Leif ”Blixten” Henriksson

Humoragenturen och managementbolaget ROA grundades 2007 av Johan Glans, David Batra, Thomas Järvheden, Özz Nûjen, Hasse Brontén och Måns Möller, som allihop – tillsammans med VD:n Sabina Dounokará – varit delägare i bolaget. I 14 års tid har de försett Sveriges företag, tv-kanaler, filmer och radio med flera av Sveriges absolut största humornamn, och parallellt med det producerat flera och återkommande standup-liveshower såsom bl.a. Sunny Standup, Humorgåvan och Humorkalaset.

ROA har i flera år verkat i banbrytande tecken i en väldigt nischad bransch. Uppstarten i sig banade vägen för ett helt nytt sätt att arbeta med humor, då det inte alltid varit en självklarhet att komiker varken skulle kunna ha en sådan stor och bred roll i branschen eller ens ha agenter. De var dessutom först med att sälja in den första nordiska standup-akten som en så kallad ”Netflix Original”.

En spetskompetens hos ROA har alltid varit det nära varumärkesarbetet de gjort tillsammans med komikerna och artisterna i sitt stall. Idag representerar ROA majoriteten av Sveriges förstklassiga standupkomiker, humorinfluencers och innehållsskapare såsom förutom grundarna bl.a. Jesper Rönndahl, Marika Carlsson, Keyyo, Johanna Nordström, Filip Dikmen med flera.

– The sky is the limit. Med dessa fantastiska komiker och artister som vi idag arbetar med och med den organisation i ATL Sweden som vi tillsammans nu blivit, så finns det inte längre några gränser. Kreativiteten flödar och det känns fantastiskt att inte bara få visualisera, utan vi kommer även att göra – och inte så små saker heller! säger Sabina Donoukará.

Maloney Concerts grundades 2012 var det första bolaget att svida om till All Things Live-skrud, och är den del av verksamheten som ansvarar för promoting och internationella akter. Grundaren David Maloney är en veteran i sammanhanget, och har under Maloney Concerts-flagg producerat konserter, evenemang och turnéstopp för artister som Justin Bieber, Post Malone, Sabaton, A$AP Rocky, Céline Dion och Green Day.

– Jag har jobbat väldigt nära Blixten & Co under namnet All Things Live Sweden i snart tre år nu. Det känns helt naturligt att vi framöver ska jobba tillsammans under samma flagg, det ser jag verkligen fram emot, säger David Maloney.

Big Slap gick av stapeln för första gången år 2013, och växte sig snabbt till en av Sveriges största festivaler. Den har sedan starten ägt rum i Pildammsparken i Malmö, där man år efter år fått sätta lapp på luckan i samband med framträdanden och headlines av artister som Avicii, David Guetta, Axwell Ʌ Ingrosso, Steve Angello och Armin van Buuren.

– Tillsammans med All Things Live:s hela apparat känns det som att vi kan ta det här till nya höjder. Vi planerar redan nu att 2022 skriva gemensam historia med den fetaste, största festivalen Malmö någonsin skådat, säger Ali Eftekhari.

All Things Live är idag Nordens ledande oberoende bolag i livebranschen. Med kontor i Stockholm, Oslo, Malmö, Helsingfors, Bryssel och Köpenhamn täcker vi hela spektrat av liveunderhållning – från mindre, lokala musik- och humorakter till stora arenakonserter med internationella artister såsom Katy Perry, Justin Bieber, Rammstein och The Rolling Stones.

Tillsammans representerar All Things Live närapå 250 artister i 6 länder, och producerar över 5 000 evenemang med över 1,5 miljon sålda biljetter per år.

VD för det gemensamma All Things Live Sweden är Henrik Berndtson.

För mer information vänligen kontakta:
Victor Fagerquist
Brand Manager, All Things Live Sweden
victor.fagerquist@allthingslive.se

Om All Things Live Sweden:
All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat En kväll med Petter, Humorkalaset Christmas, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, ART, Mia Skäringer - No more fucks to give, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Tomas Andersson Wij, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.