Bolaget tar det till nästa nivå – spelar på Annexet & Partille Arena

Bolaget tar det till nästa nivå – spelar på Annexet & Partille Arena

På bara två år har Bolaget från Falun positionerat sig som ett av Sveriges mest populära band, både på scenen och på Spotify. Efter en lyckad höstturné är det dags för bandet att bege sig mot Stockholm och Göteborg – och bjuda på två gig utöver det vanliga.

Karriären startade som en raket när de fyra kompisarna satt på en förfest och skrev en låt om deras favoritöl – “Fem komma tvåan”. Låten var inspelad på under ett dygn och resulterade i miljontals streams och fulla hus på nattklubbar över hela landet. Sedan dess har Bolaget serverat hits på löpande band. Exempelvis de guld- och platinasäljande singlarna "Dum", "Fingrarna i halsen" och "Afterwork".

Över 60 miljoner streams och en pandemi senare har Bolaget varit mer än redo att återvända till scenen. Nu är de ute på höstturné med utsålda gig i flera svenska städer. Förutom detta läggs mycket fokus på ny musik och planering för de kommande gigen i Stockholm och Göteborg – något som kommer vara “nästa nivå” för Bolaget.

– Detta kommer bli det största vi har gjort hittills tillsammans och vi är sjukt peppade på att göra dessa spelningar “på vårat vis” – allt från att designa scenen till att vara med och skapa en ljusshow, säger dem och fortsätter:

– Vi vill skapa samma känsla och tryck som på de nattklubbar vi spelat på fast inför en mycket större publik. Vi hoppas verkligen att vi kan ge alla som kommer en sjuk upplevelse!

Gigen äger rum den 19 februari på Annexet i Stockholm och den 4 mars på Partille Arena i Göteborg. Biljetter släpps på onsdag den 3 november klockan 10:00 på allthingslive.se/event/bolaget.