Brittiska stjärnkomikern Stephen K. Amos till Sverige

Brittiska stjärnkomikern Stephen K. Amos till Sverige

I vår kommer Stephen K. Amos till Sverige med sin nya standup-show "Welcome to my World”. Den brittiska komikern har med sin charmiga stil och sitt originella material byggt upp en stor skara fans över hela världen. Han har kallats “den varmaste komikern som finns” (Sunday Times) och hyllats för sin tajming och förmåga att “förvandla oskyldiga anmärkningar till komiska guldklimpar” (Herald Sun). Den 21 maj uppträder Stephen K. Amos i Stenhammarsalen i Göteborg och den 22 maj kommer han till Södra Teatern i Stockholm. Biljetterna släpps på onsdag 4 februari klockan 9:00.

Den prisbelönte standup-stjärnan Stephen K. Amos har länge varit en av Storbritanniens populäraste och mest produktiva komiker. Han är ständigt ute på stora standup-turnéer i hemlandet och sålde bland annat ut 75 spelplatser med sin show "The Feelgood Factor". Dessutom är Stephen K. Amos en flitigt anlitad skådespelare och programledare i både radio och tv.

Stephen K. Amos är känd för sin sprudlande charm och trygghet på scen och även om han inte räds att ta upp allvarliga frågor och svåra problem under sina standup-shower så gör han det alltid med glimten i ögat.

För närvarande uppträder Stephen K. Amos på mängder av arenor runt om i Storbritannien efter att nyligen ha kommit hem från ännu en turné i Australien och Nya Zealand. I vår kommer han till Sverige med sin nya show "Welcome to my World” och uppträder då i Stenhammarsalen i Göteborg den 21 maj följt av Södra Teatern i Stockholm den 22 maj.

Pressröster om Stephen K. Amos
"hans finslipade känslighet förvandlar oskyldiga anmärkningar till komiska guldklimpar”
/Herald Sun

"Den varmaste komikern som finns”
/Sunday Times

"Upplyftande standup från en charmig artist”
/Time Out

Videoklipp

Biljetter
Biljetterna till Stephen K. Amos "Welcome to my World” släpps onsdag den 4 februari klockan 9:00 och köps på Blixten.se, gso.se 031-726 53 10 (Göteborg) och sodrateatern.com 08-531 99 490 (Stockholm).

Blixten & Co
Elin Bolmstrand