Efter 4 utsålda Pustervikspelningar – Thomas Stenström intar Scandinavium

Efter 4 utsålda Pustervikspelningar – Thomas Stenström intar Scandinavium

Han blir den första att köra 4 Pustervikspelningar i rad, ska spela i Avicii Arena och har charmat hela svenska folket i årets hyllade säsong av Så Mycket Bättre. Nu rullar succétåget vidare – den 14 maj är det dags för Thomas Stenström att återvända till Göteborg för att inta Scandinavium.

Thomas Stenström har trots pandemin haft ett minst sagt händelserikt år. Han har skrivit mer musik än någonsin och nått våra hjärtan med singlarna ”Det är nog aldrig för sent för oss två”, ”Nätterna” och ”Hej Hallå”. I september släppte han albumet ”Spring baby spring” – ett album där instrumenten, texterna och melodierna får ta sin tydliga plats, i ett sound där Thomas hittat hem.

Under hösten har vi även sett honom som en av deltagarna i årets kritikerrosade säsong av Så Mycket Bättre, med fantastiska tolkningar av såväl Sugarplum Fairys låt “Sweet Jackie” som “Jag saknar dig mindre och mindre” av Melissa Horn, Peter Jöbacks “Higher” och Harpos “Moviestar”.

Livemusiken har alltid varit drivkraften och kärnan för Thomas. Han inleder 2022 med en spelning på Cirkus i Stockholm den 1 januari, för att sedan åka till Göteborg och bli den första att köra 4 Pustervikspelningar i rad. Sen blir det extra allt på Avicii Arena och Scandinavium.

– Att äntligen få stå på samma scen som Maiden har gjort är en Uddevallapojks största dröm. Göteborg ligger mig varmt om hjärtat, storasyster till min hemstad, lite läskig, alltid steget före men har alltid ens rygg. Jag ska ta i så dom får bygga om Scandinavium efter att vi varit där, säger Thomas Stenström.

Konserten är på Scandinavium den 14 maj 2022. Biljetter släpps på onsdag den 15 december klockan 10:00 på allthingslive.se.