Filip och Fredrik skriver historia – Påvens publikrekord slaget

Filip och Fredrik skriver historia – Påvens publikrekord slaget

Filip och Fredriks Podcast #200 har slagit den numera helgonförklarade Påven Johannes Paulus II:s gamla rekord för sittande publik i Ericsson Globe på över 14 000 sålda biljetter. Detta har gjorts möjligt genom en utökning av sittplatser och ett otroligt engagemang från podcast-lyssnarna som visat att de vill vara en del av det nya rekordet och fira den sista podcasten i sin nuvarande form - ”The Last Waltz – Filip & Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe”.

Den 8 juni 1989 höll den nu helgonförklarade Johannes Paulus II mässa i Ericsson Globe inför 14 000 åhörare i samband med sitt besök i Stockholm. Filip Hammar och Fredrik Wikingsson har sedan biljettsläppet i mars 2014 haft siktet inne på att slå Påvens rekord. Vid lunchtid den 28 april passerade försäljningen det tidigare rekordantalet och det är nu klart att den 5 juni 2014 så kommer det att vara fler besökare i Ericsson Globe än när Johannes Paulus den II var på plats 1989.

- Det som hänt är enastående och vi är ruskigt lyckliga över att en så krävande produkt som vår podcast lockar fler än 14 000 människor till Globen den 5 juni. Det gamla publikrekordet var det Påven som hade, och att vi nu spöar skiten ur det är ett vitalt hälsotecken för det svenska mentala välmåendet, och viljan att ständigt ifrågasätta gamla unkna dogmer. Symboliken torde inte gå någon förbi. Vi älskar alla som bestämt sig för att komma och nu hoppas vi kunna klämma in två tusen pers till, säger Fredrik Wikingsson

- Superkul att det just är våra lokala hjältar Filip & Fredrik som får Johannes Paulus II att efter 25 år abdikera från rekordet för sittande publik i Ericsson Globe. Rekordet i sålda biljetter har de nu och nu väntar vi med glädje på att alla dyker upp den 5 juni så att publikrekordet i arenan kan spikas, säger Daniel Stålbo Marknads- & Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas.

Om Filip och Fredrik

Filip Hammar och Fredrik Wikingsson är ett verkligt fenomen inom svensk media. I över tio år har de haft en given plats i tv-tablån och vunnit hela sju Kristallen-priser för sina program och insatser som programledare. Vid sidan om tv har de gjort liveunderhållning med succéföreställningen ”Jakten på den försvunna staden” och haft stora framgångar med sin podcast.

Filip och Fredrik har skärskådat mänsklighetens alla hörn i ”Boston Tea Party”, tävlat mot allt och alla i ”Vem kan slå Filip och Fredrik?”, bevakat det amerikanska valet på sitt alldeles egna sätt och gjort förstklassiga talkshows som ”Söndagsparty med Filip och Fredrik” och ”Breaking News”. 2012 och 2013 ledde de Oscarsgalans sändning i svensk tv och sjösatte nya program som "Nugammalt" och "Hissen". Måndag 17 mars är det dags för ett nytt kapitel i Filip och Fredriks tv-historia då den nya tv-serien “La Bamba” har premiär. Där utmanar Fredrik sin vän Filips syn på sitt eget liv. Filip får bland annat testa att vara predikant, aptränare och mentor åt gängmedlemmar i Compton i Los Angeles.

2010 startade de “Filip och Fredriks podcast” som snabbt blev en av Sveriges mest populära och utsågs både 2011 och 2012 till Sveriges bästa podradio om kultur och nöje. "Filip och Fredriks podcast” har 300 000 lyssnare varje vecka och 2012 spelades det hundrade avsnittet in i ett utsålt Berwaldhallen. 5 juni 2014 firar de sitt 200:e podcastavsnitt med ett stort firande i Ericsson Globe i Stockholm.

2014 är Filip och Fredrik också aktuella med en dokumentär om det somaliska bandylandslaget från Bollnäs. Filmen planeras ha premiär på bio under sommaren.

Biljetter till ”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe”

Blixten.se och Ticnet.se

Pris: 200 kr + serviceavgift

www.blixten.se/filipofredrik

”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe” presenteras av Blixten & Co och sponsras av Digster och Radio Play.

Kontakt:

Johannes Sundelin/ILES PR