Filip och Fredrik slog ikväll publikrekordet i Ericsson Globe

Filip och Fredrik slog ikväll publikrekordet i Ericsson Globe

När Filip och Fredrik ikväll gjorde sin 200:e podcast live var det inför den största publiken i Ericsson Globe någonsin. Duon passerade därmed både påven Johannes Paulus II:s 25 år gamla rekord för sittande publik och Metallicas totala rekord från 2009. Det nya publikrekordet i Ericsson Globe är härmed på 16 592 personer. Den 7 augusti återuppstår Filip och Fredriks podcasts på engelska.

– I grunden är vi bara två kvällstidningsjournalister som kan tre ackord, att vi nu har publikrekordet i globen är helt ofattbart, hälsar Filip Hammar och Fredrik Wikingsson sekunderna efter att de har gått av scenen.

Efter en fullspäckad vecka med ett ordinarie och två specialprogram av Filip och Fredriks podcast var det under torsdagskvällen dags för den stora finalen – “The Last Waltz”. Att jubileumsshowen skulle bli en publiksuccé har varit klart sedan länge och strax innan dörrarna öppnades stod det också klart att duons liveshow slagit publikrekordet i Ericsson Globe. Filip och Fredriks 200:e podcast lockade därmed mer folk till arenan än exempelvis påven Johannes Paulus II, Metallica, Stevie Wonder, Bob Dylan, Prince, Depeche Mode och Melodifestivalen.

Den pampiga avslutningsfesten ikväll markerar slutet men också en början. Redan den 7 augusti är den populära podcasten tillbaka, då på engelska.

I höst återkommer duon också i ett nytt relationsprogram på Kanal 5 och den 29 juni kan Fredrik Wikingsson höras i Sommar i P1.

www.blixten.se/filipofredrik

”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe” presenterades av Blixten & Co och sponsrades av Digster, MER och Radio Play.

Johannes Sundelin, ILES PR
johannes@iles.se