Fler biljetter släpps till Veronica Maggio på Stadion  - Maja Francis klar för konsertkvällen

Fler biljetter släpps till Veronica Maggio på Stadion - Maja Francis klar för konsertkvällen

Med tre dagar kvar till Veronica Maggios stora spelning på Stockholms Stadion på lördag den 13 augusti är den sista supporten klar – Maja Francis. Även Miss Li och dj-duon Sharks förstärker kvällen tillsammans med fyra hemliga gästartister. Nu släpps även fler biljetter upp till konserten.
Veronica Maggio har all anledning att fira i år. Det är tio år sedan hon släppte sitt första album "Vatten och bröd”, hennes senaste album, "Den första är alltid gratis”, är en stor framgång och hennes spelningar i sommar har hyllats i media med omdömen som "gåshudsframkallande" (DN) och "festivaleufori" (Aftonbladet). Firandet toppas på lördag med en stor konsertkväll på Stockholms Stadion.

Tider
17:30 Sharks (DJ)
19:00 Maja Francis
19:30 Sharks (DJ)
19:45 Miss Li
20:30 Sharks (DJ)
21:00 Veronica Maggio

Cirkatider, med reservation för ändringar.

Maja Francis
En samling pärlor skapades i ett gult 70-tals-kök i Flen. Kring bordet förenades trion Maja Francis, Veronica Maggio och Petter Winnberg i fascinationen för fantasivärldar och undervattensljud. Tillsammans skapade de ett stjärnsystem av drömmar, melankoli och skönhet. Resultatet är vår tids nästa stora popstjärna. Maja Francis har skapat stor uppmärksamhet med låtarna ”Last Days Of Dancing” och ”Space Invades My Mind” och med debut-EP:n ”Come Companion” bjuder hon återigen in oss till sitt färgstarka universum – en plats som vi och många andra längtat efter att få besöka igen.

Sharks
DJ-gruppen Sharks består av de två bästa vännerna Susanna och Sophia. De hittade varandra genom musiken 2008 och har sedan dess varit oskiljaktiga. Sharks har släppt en rad singlar, bland annat hiten "Rebel" som har över en miljon lyssningar på Spotify. Sharks upptäcktes av Style Of Eye och har även samarbetat med Max Martin. Just nu väntar en ny era för DJ-duon när de står på egna ben. I sommar har de gjort flera festivalspelningar och släppt nya singeln "Bad Bitches".

Miss Li
Miss Li är en av Sveriges mest älskade artister. Hon är äntligen på gång med nytt material och kommer snart släppa nya singeln “Bonfire”. Hon debuterade 2006 och gav inom loppet av ett år ut tre storsäljande album samt en "Best of"-skiva. Under samma period spelade hon in den framgångsrika duetten "Om du lämnar mig nu" med Lars Winnerbäck som låg 240 veckor på Svensktoppen och vann en Grammis för Årets låt. 2012 medverkade Miss Li i "Så mycket bättre". Där tolkade hon bland annat Pugh Rogefeldts låt "Här kommer natten" som hyllades. 2013 släpptes albumet "Wolves", hennes sjunde skiva på lika många år. 2014 släppte Miss Li singeln "I Finally Found It" som även är med i filmen "Hallonbåtsflyktingen".

Pressröster om Veronica Maggio live

"Bäst i Sverige"
/Gaffa

"En popstjärna ut i fingerspetsarna"